Thursday, 9 February 2012

Pokok Apa?


Gambar tak jelas..zoom dari dalam kereta je.



Gambar keseluruhan pokok.

p/s: Pokok ni banyak kat tepi pantai Terengganu. Buahnya tu seakan buah nenas.
Apa nama pokok ni ya? Teringin nak tahu..

20 comments:

  1. saya pn selalu tgk pokok ni dulu2 masa duk kat UMT, dulu UPMT..tp sampai sekarang pn tak tau jugak nama dia..nak gugel pn tk tau nak taip pe kan :)

    ReplyDelete
  2. tak pernah tgk la kak.. tak tahu jgk.

    ReplyDelete
  3. ntah kak..heheh..kat KL xde plak pokok tupa gini..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. PAA:
    unik..sbb buahnya sebijik mcm nenas.

    tihara:
    tu pasal..nak search pun tak dpt lah.
    *amik perikanan ke kat UPMT? saya upm serdang.

    niza:
    nak kena tunggu org t'ganu jwb ni..

    azlan:
    kat KL lagilah..pantai pun takde.. ^__^

    ReplyDelete
  5. ye la, taktau pon buah apa tuh..

    ReplyDelete
  6. pernah nmpk..mmg sebijik mcm nenas..tp tak tau jugak namanya..

    ReplyDelete
  7. kalau tak silap lah ni pokok mengkuang laut...
    kat sepanjang pantai batu rakit banyak...

    ReplyDelete
  8. eita:
    ohh..yelah kot! sbb daunnya mmg mcm mengkuang..
    thanks eita..org t'ganu gak yg boleh jwb. ^__~

    ReplyDelete
  9. pokok ni pun dalam spesis keluarga pandan jugak...tapi lebih pada mengkuang lah...

    ReplyDelete
  10. Uniknya pokok ni. Tak pernah tengok pun. Allah Maha Hebat!

    ReplyDelete
  11. owh mengkuang laut.

    ujie : apasal tak petik buahnya

    ReplyDelete
  12. yana:
    unik..jakun jap akak masa mula2 jumpa tu.

    TP:
    seganlah TP...ramai org kat tepi pantai tu. ^__^

    ReplyDelete
  13. owh takpe...insya Allah kalau ada masa melawat ganu lagi aku akan cuba menyelongkar kelebihan buah mengkuang laut tu. sekali ngan gambo dia.

    ReplyDelete
  14. ntah tak tahu.hehe

    #rajin sis keluar jalan bercuti,,,teringin tapi tak tahu bila ni..hehee slm malam ye kak^^

    ReplyDelete
  15. TP:
    ahaa..kalau TP petik buah tu pun takpe, sbb rupa mcm pelancong asing!
    Tapi jgn memandai try mkn pulak buah tu..^__^

    WS:
    ni masa pegi t'ganu bulan lepas..baru ingat nak buat entri.

    ReplyDelete
  16. menakotkan tgk dr jauh....heheheeh

    ReplyDelete
  17. yang itu memang pon pokok mengkuang laut. he3...

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...