Friday, 13 April 2012

Pelbagai Rasa dan Cerita

Salam sejahtera semua...seminggu tak berblog, memang terasa bagai kurang sesuatu. Buat Eita, akak sendiri pun terasa lama menghilang! Dalam masa seminggu ni saya ke Perlis dan Johor. Memang perjalanan yang letih....ke utara dan ke selatan. Dalam entri akan datang, saya akan cerita apa yang menarik di Perlis untuk perkongsian pengalaman.

Papan iklan di Kedah yang menarik perhatian saya...tulisan jawi & bertudung.

Perkara kedua, mengenai entri 'Penghutang Muda'. Saya menerima pelbagai komen dan pandangan mengenai isu tersebut. Namun saya amat tertarik dengan pandangan oleh Cahaya Kemuliaan, satu pandangan yang saya kira seimbang untuk kedua-dua pihak iaitu kerajaan dan pelajar. 



Perkara ketiga, berkaitan entri Suka Novel? Kalau Nak Percuma...

Terima kasih buat Prettywrite dan Woofer Storm atas cadangan kalian. Dengan ini, saya nak memberi sebahagian novel (yang belum saya baca) tersebut kepada korang. Caranya? Tunggu saja ya..yang pasti mudah je.

p/s: Harini sibuk berkemas, lambat sikitlah dapat bertandang blog korang ya..

15 comments:

  1. asalam ujie..jauh perjalana ujie..dah tentu penat tu..rehat dulu..nanti boleh la ceritakan perjalana utara ke selatan tu

    ReplyDelete
  2. lagi satu yang tak puas hati dengan ptptn ni. kenapa perlu bayar berkali-kali ganda berbanding dengan apa yang dipinjam? ok, katakan peminjam tu dapat kerja sebaik tamat pengajian dengan gaji yang bagus, takde masalah pada dia. tapi yang bergaji ciput macamana. sebagai contoh aku dah tamat pengajian hampir sepuluh tahun tapi tak pernah bayar disebabkan tanggungan dan `bla-bla-bla' yang lain, tetapi bila semak jumlah yang sepatutnya dibayar dah lebih dua kali ganda daripada jumlah yang dipinjam. wtf? sebab itu la ramai yang tak puas hati.

    ReplyDelete
  3. Ujie, kalau bagi novel yg yang baca pun apa salahnya. Tak luak pun kan?

    ReplyDelete
  4. jauh permandangan luas pengalaman kak.. ^_^ tertarik juga tengok papan iklan yang selalunya ada di negri2 utara..




    lagi satu kak.. adakah ptptn tu mengamalkan riba, sekarang ni saya dlam proses nak sambung blajar.. ramai kawan yang cakap, nak sambung blajr ni mereka cuba untuk mengelakkan mengunakan pinjaman ptptn..

    ReplyDelete
  5. setuju dgn pendapat cahaya kemuliaan tu. majlis2 mmg banyak kos diperlukan, if bleh kurangkan :)

    ReplyDelete
  6. lama tak dtg ke sini. hahaha sibuk sikit kebelakangan ni.


    1. betul tu buat giveaway pun bagus juga novel2 tu

    2. selamat bercuti ke perlis dan balik johor.

    ReplyDelete
  7. yey yey ujie dah balik..alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  8. SM:
    interest atas loan tu..ptptn mmg betul2 buat bisnes atas keperluan pendidikan.

    LYD:
    mmg pun, tapi tak syok pulak bg yg dah dibaca..mcm 2nd hand..^_^

    HANAMIKO:
    dlm bab pinjaman ni, jika pemberi pinjam meminta lebih dari jumlah yg diberi..yg lebih itu adalah riba. melainkan penerima pinjaman yg nak lebihkan atas dasar rasa terima kasih. cuma skrg PTPTN dah buat akad utk menjadikan ia halal. setakat ni, itu yg akak faham.

    psl loan, kalau terpaksa amik..sedapatnya jgn amik full loan. utk kurangkan beban byr nantinya.

    ReplyDelete
  9. Yeay my sista da balik!hehe..takper even penat tp berbaloi tengok tempat orang kan..waah kedah pun dah ada sinbod mcm 2 eyh..positif..:) ..okeh idea accepted akhirnya..hee..nak join nt..

    ReplyDelete
  10. waaa.....akak dah balik erk....

    ReplyDelete
  11. stuju gak ngan pandangan cahaya tu :)
    wah...nk buat G.A ye kak...
    novel pe tu..hehehejavascript:void(0)

    ReplyDelete
  12. CTK:
    Novel apa..nnti akak bgtau.
    Tp bknlah G.A besar2an..

    ReplyDelete
  13. wahh akk pn cuti blog ea aritu..ira xprasan sbb ira mmg cuti..heee ;p

    nak novel!ira kaki novel..ngee

    :)

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...