Wednesday, 30 May 2012

Macaron


Pertama kali merasa benda ni...macaron namanya.
Kenal pun sebab tengok di blog orang.
Tapi harganya sangat mahal..bagi saya.
Berapa? RM3.90 sebijik.

Apa tu macaron?
Bagi yang tak tau macam saya ni...
Macaron ialah sejenis manisan orang Perancis.
Luarnya agak rapuh dan ada bermacam perisa.

Sedap ke?
Sedap..dah bayar mahal mesti kena sedap!
Ok, rasanya sangat manis bagi saya.
Sedap sebab lain warna lain rasanya.
Tapi tak boleh makan banyak sebab muak dengan kemanisannya.


 p/s: Sekali ni jelah beli, sekadar merasa. Tak berapa sanggup bayar harganya.

20 comments:

  1. Bila org kata manis, takde rasa nak merasa ni Ujie..
    (walhal tak sanggup, mahal..) 2 nasi lemak kot dapat makan satu tu..

    ReplyDelete
  2. mahalnyaaa..yana pun tak pernah beli lagi..lagipun manis2 sangat ni tak berehi..kalo orang nak bagi rasa sebiji bolehla kot..nak beli mungkin tidok..hehehe

    ReplyDelete
  3. saye pn stp kali nk beli pk berkali2..sbb saiz nye alahai..

    ReplyDelete
  4. sy pun teringin sgt nak makan...hari tu dh jumpa, tp terkujat dengan harganya terus tak jadi beli...ahai

    ReplyDelete
  5. sy 1st time tgk macaron nie time bday member..instead of beli cake dorang beli benda nie banyak2..comel gak..rasa pun sedap..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. sodap eh npk.. sy pn tringin gk nk merasa..6ti skli rsa dh le.. sbb hrga yg bole thn..eheee

    ReplyDelete
  7. Sy memikirkan kemanisan die tu yg bt tak sgp. Huhuhuhuhu...

    ReplyDelete
  8. saya selalu baca org kata manis...takut lak nak beli...haha...takut harga dia..tp cheseecake rm6 per slice pun beli kalo dah sedap kan..huhi :)

    ReplyDelete
  9. mak aihhhhh. nape mahal sgt. huhu. dahlah sangat manis. ;)

    ReplyDelete
  10. tak pernah try lagi ne..nak carik la nnti..

    salam kenal dari saya..(^_^)

    ReplyDelete
  11. bg saya pun mahal....kalau teringin sangat tu blh la beli.apapun xpnh try lg maracon ni...

    ReplyDelete
  12. sdap..tp mmg manis la..hihihi :)

    ReplyDelete
  13. CK:
    kecik je kan..
    akak tak tau rege dan saiznya, suami yg beli bwk balik. terkejut jap..

    TIHARA:
    cheesecake lagi berbaloi beli, sbb takle manis sgt dan ada mcm2 pilihan. hehe..ni ayat pecinta cheesecake SR.

    ReplyDelete
  14. mahal betoi yer...ct xpernh merasa lg..teringin gk nk merasa :D

    ReplyDelete
  15. mahalnya..sbb besar kot?ira pnh beli y kecik2..xla semahal tu..

    tp manis sgt..tu y xsuka beli..sekali je rs sbb teringin..huhu

    ReplyDelete
  16. mahalnya..sy x penah mkn pun hehehehe

    ReplyDelete
  17. Oleh sebab mahal, kita buat sendiri je nak?

    ReplyDelete
  18. hah mahalnya...rm3.90 sebijik....
    sedap ke...? x penah rasa lagi ni.

    ReplyDelete
  19. J/IRA:
    sama saiz kot..yg akak beli ni pun kecik je. maybe harga ikut pembuat masing-masing. Lg pulak yg ni kat klcc..tau je lah.

    SCARLET:
    hehe..tu la problemnya..kurang rajin!

    KARUKORD:
    sedap..tapi jd kurang sedap kalau mkn byk.

    ReplyDelete
  20. mahal atau murah, aku tak peduli...
    janji ada org sanggup nak belanja ok lah.

    1st dgr nama kuih ni.
    makanan ni dalam ketogeri kuih ker

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...