Tuesday 8 May 2012

Digital Pet

(sumber: Fb Groupon)

Ada mainan ni? Saya pernah ada, masa zaman kat U sekitar tahun 1996-1997..kalau tak silap. Masa tu ramai kawan-kawan sibuk dengan benda ni, saya pun terikut samalah. Syok main ni sebab ia seolah-olah hidup. Bagi yang tak tau, benda ni adalah mainan jaga haiwan peliharaan. Macam jaga anak, semuanya kita kena layan. Kena bagi makan, kalau sakit bagi ubat. Kalau biar gitu je, memang matilah dia. Saya pernah beli beberapa, tapi jenis yang murah je.

Macam ayat kat dalam gambar tu..memang saya bawa pet ni ke mana-mana. Termasuk ke kelas kuliah! Tapi lepas ia mengganggu sebab mintak kena layan, saya tinggalkan ia di bawah jagaan mana-mana kawan sebilik yang tiada kuliah. Saya pun kadang-kadang tolong jagakan pet kawan lain jugak. Saya berhenti main benda ni bila semuanya rosak dan malas nak beli/main lagi.


p/s: Ada sesiapa join game 'Farm Story'...boleh jadi neighbour saya. 
Game lagi...sampai ke tua! ^_^

15 comments:

  1. saya pernah tgk yg kawan punye..masa tu tk minat sgt..kih3

    farm story sama tak dgn happy farmer? saya main offline...farmville dlm fb dlu telah diabaikan buat selama2 nya ..hoho :)

    ReplyDelete
  2. TIHARA:
    saya ni mmg minat game dari dulu..hehe

    tak sama kot, nama pun lain. Farm Story ni kena main online. Saya amik dari Android apps.

    ReplyDelete
  3. pernah tengok anak sedara main...

    farm story?..
    game kat mana...nak main juga rasa...

    ReplyDelete
  4. xpernah ada..tpi dulu teringin nk ada..cumanya duet tabung xckup....

    ReplyDelete
  5. macam best je game ni.. first time dengar ni.. :)

    ReplyDelete
  6. tahu benda alah ni tapi tak pernah main.

    ReplyDelete
  7. sy tak pernah main game tu kak..zaman kecik2 sy main dangau (pondok2) je..hehe

    #dulu ada main farmville je. gila bercucuk tanam masa tu.

    ReplyDelete
  8. EITA:
    game yg 'farm' ni byk, search je kat google ke..

    HENRIETTA:
    saya punya dulu yg murah je..sekitar rm10.

    HANAMIKO:
    1st time dgr? yelah..ni game remaja zaman akak je. skrg dah tak glamer.

    NIZA:
    farmville-fb tu akak pulak yg tak penah main..^_^

    ReplyDelete
  9. hehe tak tahu pun pasal game ni..ada lg tak kat pasaran?mcm nak beli la..kikiki..

    ReplyDelete
  10. sy pernah ade gak..sy bela dinosour..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. Oh, ini sy tak tahu hahaha..^_^

    ReplyDelete
  12. pernah nampak benda ni .. tapi tak tau main masa tu .. hehe

    ReplyDelete
  13. PRETTYWRITE:
    entah ek..sejak tak minat..dah tak perasan pulak benda ni lagi. ^_^

    AZLAN:
    samalah..dinasour gak!

    ReplyDelete
  14. dulu time kcik2 ada la main,skg ni ps2 pun dah tak larat nak layan..

    ReplyDelete
  15. izan pernah tgk kawan2 je main. diri sendiri tak pernah beli sbb masa tu masih skolah lagi...

    ReplyDelete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****