Sunday, 31 July 2011

Segmen Berpuasa Di Bulan Ramadhan Bersama Adin!


Ni kali pertama saya nak join segmen.
Segmen ni dibuat oleh Adin.
Rasa macam tertarik sebab ia mengenai bulan puasa.
Soalan-soalan yang perlu dijawab untuk segmen ni...

Target puasa korang berapa hari?
Mestilah nak puasa penuh, leceh nak menggantinya tau. Lagipun sebagai muslim kita memang wajib berpuasa, kecuali ada keuzuran.

Fevret makanan ketika berbuka?
Mesti ada air yang sedap & sejuk. Paling sedap air tebu! 
Makan..kuih-muih atau masakan berasaskan mi. Nasi berlauk paling tak suka makan masa berbuka.

Kata-kata semangat untuk blogger yang berpuasa:
Ni bukan untuk yang berpuasa je, mereka yang layak tapi saja-saja malas berpuasa pun kena menghayati firman Allah ni:

"Wahai orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang sebelum kamu, agar kamu bertakwa." (Surah al-Baqarah, 2:183)

Mudah je kan? Yang menciptakan kita dah keluarkan perintah berpuasa, kenalah ikut perintah sebagai tanda bersyukur. Ibarat mak yang melahirkan kita, kalau mak minta buat sesuatu mestilah wajib taat! Kalau tak taat..durhaka namanya!


Buat semua...
SELAMAT MENJALANI IBADAT DI BULAN RAMADHAN!

3 comments:

  1. hehehe..selamat meyambut ramadhan ujie..hehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Untuk kalian jugak..slmt berpuasa!

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...