Monday, 11 July 2011

Buku...Masih Baca?

Dulu...saya gemar baca buku.
Saya baca pelbagai jenis buku,
Buku cerita, buku agama, buku politik, buku...
Pendek kata segala jenis buku!

Luas pengetahuan sebab baca buku,
Tajam pemikiran sebab baca buku,
Mampu bercerita apa saja sebab baca buku,
Hilang rasa bosan sebab baca buku!

Sekarang...masih baca buku?
Sekarang dah kurang membaca buku.
Sekarang teknologi internet ganti buku.
Sekarang facebook, blog buat kita lupa buku!

Hakikatnya internet dan buku,
Kedua-duanya sama perlu,
JOM LUANGKAN MASA BACA BUKU!

8 comments:

  1. Salam ...

    yer laa zaman sekarang ni buku macam terpinggir sedikit...tapi saya masih lagi baca buku dan perlu buku untuk dibaca..kerana baca artikel kat internet lama-lama boleh sakit kepala....

    ReplyDelete
  2. azmnor: kita memang perlu buku, sebab bukan semua ada di internet. Kadang-kadang lebih puas menatap buku berbanding di internet.

    ReplyDelete
  3. first time kat sini..
    titian perjalanan tu
    tajuk lagu kn??=)

    ReplyDelete
  4. far8: a'ah..best lagu tu..tapi tajuk blog ni bukanlah ikut tajuk lagu tu. kebetulan je sama.

    thanks dtg sini..

    ReplyDelete
  5. hehe..tak dinafikan sekarang orang ramai tak guna buku..novel pun skunk da bleh baca kat internet..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. akak pun dah kurang baca buku..sejak ada internet..
    buku yang akak baca pun majalah wanita dan buku2 resepi je...
    heheheh

    ReplyDelete
  7. dulu rajin membaca,kini cuma rajin baca novel.itu pun kalau ada rezeki nak beli..hehe

    #saja komen sini..tertarik ngan tajuk entry^^

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...