Wednesday 21 December 2022

Doa Dijauhkan Daripada Gelisah, Sedih, Lemah, Malas, Takut, Bakhil, Beban Hutang & Tekanan Manusia

 
Doa Dijauhkan Daripada Gelisah, Sedih, Lemah, Malas, Takut, Bakhil, Beban Hutang & Tekanan Manusia

Doa mohon dijauhkan daripada rasa gelisah, sedih, lemah, malas, sifat penakut, bakhil, beban hutang dan tekanan manusiaInilah doa yang telah saya amalkan sejak sekian lama, saya baca setiap kali selepas menunaikan solat lima waktu.

Nak baca bila-bila pun boleh je tau kerana doa merupakan permohonan kita kepada Allah. Tak ada batasan waktu. Disebabkan ia satu doa yang saya fikir baik kerana merangkumi pelbagai hal, saya tetapkan ia dibaca setiap kali selepas solat.

Perlukah kita berdoa?

Ya, kita dituntut berdoa supaya kita sentiasa ada hubungan dengan Allah dan juga tanda pergantungan penuh kita sebagai hamba-Nya. Berdoalah dengan adab dan yakinlah terhadap kekuasaan Allah.

Jom amalkan!




13 comments:

  1. Doa ni mmg bagus utk org2 yg menghidap anxiety mcm saya. Setiap kali timbul rasa resah gelisah tu saya cuba amalkan utk meredakan perasaan tu.

    ReplyDelete
  2. Amin.. Amin Ya Allah.. Semoga kita semua terhindar dari sebarang perasaan yang tidak baik.

    ReplyDelete
  3. Amiin..
    Terima kasih perkongsian ilmu

    ReplyDelete
  4. Doa apa pun memang bagus kita amalkan

    ReplyDelete
  5. Aamin..aamin. Bagus berdoa selalu, tak payah tunggu ada masalah kan

    ReplyDelete
  6. Teringat baca doa. Kalau tidak spesifik doa untuk jauhkan perkara yang tidak diingini.

    ReplyDelete
  7. Aamiin.. Aamiin..
    TQ sis berkongsi..

    ReplyDelete
  8. Syukur Alhamdulillah. Kita mempunyai senjata paling ampuh, iaitu doa untuk menguatkan keimanan dan keyakinan.

    ReplyDelete
  9. syukran for sharing...doa ni part of Al-Mathurat..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah..terus baca. Terima kasih kak untuk perkongsian ni. Semoga Allah permudah segalanya. Aamiin...

    ReplyDelete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****