Tuesday 4 April 2023

#AboutFriends


#AboutFriends Tere Liye
Judul : #AboutFriends
Penulis : Tere Liye
Penerbit : Gramedia
Tahun terbit : Cetakan ke-7, Januari 2021
Jumlah halaman : 100


Buku dengan judul bahasa Inggeris tetapi isinya bahasa Indonesia. #AboutFriends membawakan 100 kutipan penulis tentang persahabatan. Setiap halaman disertakan dengan ilustrasi yang membuatkan pembacaan terasa nyaman.

Kata-kata penulis membuat saya berfikir tentang mengapa kita memerlukan sahabat baik, apa itu sahabat yang baik dan bagaimana menjadi sahabat yang baik. Sesekali saya tersenyum bila membaca kata-kata yang terasa ada kaitan dengan diri sendiri.

#AboutFriends Tere Liye

#AboutFriends - buku yang sangat sesuai dihadiahkan buat sahabat baik. Semoga dengan mengamati kata-kata dalam buku ini membuatkan kita saling menghargai sebuah ikatan persahabatan.

Hidup sendirian itu bukan hal menyakitkan. Yang sangat menyakitkan adalah kalian hidup di tengah keramaian, tapi justru dilupakan begitu saja oleh seseorang yang sangat berharga bagi kalian. Dianggap tidak ada lagi. Dihapus dari hidupnya. - #AboutFriends, Tere Liye.



18 comments:

  1. Kupasan menarik tentang persahabatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila baca buku ni, baru perasan...banyak rupanya yang dapat ditulis tentang persahabatan.

      Delete
  2. mencari sahabat sejati seperti bermain ragbi, bila dapat, peluk erat, jangan lepaskan..

    ReplyDelete
  3. mcm menarik la buku ni, boleh cari gak insyallah

    ReplyDelete
  4. Sahabat sejati ni satu dalam seribu.

    ReplyDelete
  5. Wah ttg persahabatan...sahabat saya tak banyak , kebetulan hanya ada dua tiga orang saja tak lebih๐Ÿ˜€

    ReplyDelete
  6. Saya tertariklah... teringin memilikinya.

    ReplyDelete
  7. wahhhh saya suka juga ni tentang persahabatan :)

    ReplyDelete
  8. Susah nak dapat sahabat yang baik. Betul petikan yang terakhir tu.

    ReplyDelete
  9. Punyai sahabat yg baik juga satu anugerah dan rezeki besar :)

    ReplyDelete
  10. makin bertambah usia, makin kurang kawan. itulah hakikat

    ReplyDelete
  11. sy ada sebuah buku tulisan Tere Liye ni... memang menarik. yg baru ni nnt sy cari kalau sempat pegi KLIBF nnt

    ReplyDelete
  12. Saya suka buku2 mas Tere Liye, baguuuus. Tapi so far lebih suka yg novel cerita, kalo yg semacam quotes ini saya tak pernah baca dan beli. Prefer baca di aplikasi ebook . Kalo di Indonesia saya sering baca buku nya di aplikasi legal IPUSNAS. tadi search, ternyata ada buku beliau yg ini di aplikasi. Nanti nak baca

    ReplyDelete

*****
Komen kalian, bicara antara kita ๐Ÿ˜Š

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****