Friday 12 July 2019

Adakah Melatah Membatalkan Solat?




Melatah - melakukan sesuatu atau mengeluarkan perkataan tanpa disedari kerana terperanjat dan sebagainya.

'Uruf - apa-apa yang menjadi adat kebiasaan di sisi masyarakat dan diamalkan di dalam kehidupan daripada perkataan atau perbuatan. 

-----------------------------------------------------------------------------

Siapa pernah melatah semasa solat?

Saya pernah, gara-gara terperanjat. Masa tu saya menumpang solat di rumah seseorang, menghadap tingkap yang terbuka (ada langsir). Tiba-tiba...melompat masuk seekor kucing, terkejutlah saya lalu terkeluar sedikit bunyi ala-ala menjerit. Bukanlah melatah sampai bercakap bukan-bukan atau bergerak-gerak. Jadinya, saya boleh teruskan solat macam biasa.

1 comment:

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****