Friday, 2 March 2012

Orang Bertanya, Kita Menjawab (2)

Ingatkan dah tamat virus 11 ni. Rupanya kena sekali lagi, kali ni tag oleh cik adik Yana - Prettywrite. Sebab dah kali kedua, maka '11 perkara tentang saya' tu rujuk je pada entri INI

Saya nak terus menjawab soalan yang diberi oleh Yana...

1 . Apa maksud nama blog kamu?
'TITIAN PERJALANAN'...bermaksud blog ini bertujuan mencatatkan segala yang berkaitan dgn perjalanan hidup. Macam tu la kot!

2. Paling suka makan apa?
PALING suka...nasi lemak & epok-epok..yang sedap. Kalau tak sedap pun tak suka jugak.

3. Paling teror masak apa?
Masak air lah..confirm jadik! Ok, sebenarnya tak berani nak mengaku teror mana2 masakan..takut lepas tu terus tak jadik.

4. Mandi berapa kali sehari?
Paling kurang mestilah 2 kali.

5.Suka makan aiskrim tak?aiskrim fevret?
Mestilah suka..coklat campur vanila/strawberi. Coklat semata..muak.

6. Kalau stress biasa buat macamana?
Kalau baik sikit...mengaji sambil nangis. Kalau tak...tido sambil nangis.

7. pernah accident tak?kongsi cerita..
Masa kecik tercampak dari motor, tapi cedera ringan je.
Lagi satu..kena ragut di JB. Tergolek-golek atas jalanraya, nampak tayar-tayar kereta mengelak dari terlanggar diri saya. Alhamdulillah cuma cedera ringan jugak.

8. brapa kali putus cinta?hik hik..
Tak pernah...cinta pertama terus jadi suami sekarang ni.

9. dah daftar pemilih?rasa2 pilihanraya kali ni macamana situasinya?
Dah selamat 2 kali mengundi.
PRU kali ni mestilah lagi hangat..lebih hangat dari yang lepas.

10. destinasi impian nak pergi ke mana?
Niagara Falls...selain tu kalau boleh nak jelajah satu dunia tentunya.

11. Apa pendapat kau orang tentang pemilik blog prettywite ni?
Cik Yana...mesra amat dan suka berkawan dgn adik ni. Lagi...dia rajin bagi hadiah! Tulah mula kami kenal mesra.


Ok, selesai sudah. Macam sebelum ni, saya tak tag sesiapa ya.

23 comments:

  1. kita serupa la kak..cinta pertama dan terakhir..hehe

    ReplyDelete
  2. dtg kejap letakjejak.....malam nanti baru dtg balik siap singgah ke entri yg lepas2

    ReplyDelete
  3. sama lah kita..masak air memang terror..hehehehhe..yang lain hancur..

    ReplyDelete
  4. ada ilmu kebal la ujie ni..heheh

    ReplyDelete
  5. hehe.. sama laa kalo aiskrem mesti nak coklat ada campur vanilla.. sedaappppp :)

    ReplyDelete
  6. IEJA:
    harapnya gitulah..insya allah.
    yg penting..cinta utama itu Allah..^_~

    TP:
    menjengah je ya..ok!

    EITA:
    eleh..ita slalu msk mcm2 tu..yg dok tepek kat blog..sdp2!

    DIANA:
    hehee..Allah bg peluang.

    CMA:
    ni pun sbnrnya baru je mkn eskrim coklat+vanila+strawberi..^__^

    TIHARA:
    stkt jwb..ok lg. kalau nk tag org malas nk pikir soalan.

    ReplyDelete
  7. bgusnya kak cinta pertama terus berkawin ni..ermmm

    slmt mlm kak ujie.

    ReplyDelete
  8. chop-chop..epok2 tu ape kak??keropok ke??hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. pragut zaman sekarang ini tak berguna. *emosi hehehe. salam kak :D

    ReplyDelete
  10. Sama la ujie. Saya pun suka makan nasik lemak dgn karipap. Pastu yg no 7 tu menakutkannyer. Nampak tayar2 eh? HUhu.

    ReplyDelete
  11. suka aiskrim coklat gak.. hihi :)

    ReplyDelete
  12. takde lah sedap mana pun kak...
    masakan orang bujang..heheheheh...
    tapi air memang terer....kihkihkih

    ReplyDelete
  13. WS:
    jgn le sedih2 ya..

    AZLAN:
    epok2 = karipap
    tu bahasa org johor. ^__^

    MAII:
    mana2 zaman pun..peragut mmg tak berguna sbb susahkan org. ^___^

    LYD:
    a'ah..mmg trauma. syukur sgt masih pnjng umor!

    KHAIRUNNISA:
    girl mmg gitu..suka coklat!

    EITA:
    eceh..merendah diri!

    ReplyDelete
  14. waaa..dah buat tag..hehe..maaflah jauh KB-KL lambat sampai k.ujie..kikiki..

    alah tak aci..air tak kira masak..itu oram klatam panggil jerang..haha..

    aduss ngeri kisah xsiden tu..huhuh..akak tak trauma ke bawak motor lepastu?

    weewit cinta pertama terus kawin..besttttnyaaaaaaa..;)

    terima kasih suka kawan ngn Yana..semoga ukhwah kita will last forever..:)..

    ReplyDelete
  15. PRETTYWRITE:
    yg motor tu, ayah akak bwk..masa akak kecik2. tak trauma akcident kecil2an je.

    ReplyDelete
  16. kak ujie!

    wahh suami akk ni adalah cinta pertama n insya-Allah terakhir..amin..bestnyaaa..heee

    epok2 tu keropok lekor ke?heee

    ReplyDelete
  17. J/IRA:
    hahaaa..bkn la ira..
    epok2 tu karipap!

    ReplyDelete
  18. ujie : bz la sis..... wah sapa yg interbiu tu??

    ReplyDelete
  19. TP:
    pegi la jengah..cik yana dari kelantan. ^_^

    ReplyDelete
  20. hurmm.. bestnye kak... cinta pertama dah jd hubby... hope dapat terus kekal hingga ke syurga.. teringin juge tapi dah ditakdirkan untuk merasa sakitnya kecewa... hurm..

    ReplyDelete
  21. CIK UNA:
    anggaplah ia satu proses saringan utk dpt yg terbaik ya..jgn sedih lg.

    ReplyDelete
  22. pernah kena ragut???uuuu menakotkan....

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...