Sunday, 7 October 2012

Cari Rezeki



Keluar cari makanan malam tadi...
Dapatlah rezeki SATE ni...rasa sate dan kuah kacang yang sedap!
Tapi kena tunggu lama sebab ramai pelanggan lain yang menunggu.
Bakar pun cara tradisional...guna kipas tangan.
Harga? 60sen secucuk.



Inilah pakcik yang jual sate...
Kemas orangnya. Nak beli makanan daripada dia pun rasa yakin je.
Segala peralatan (termasuk tong gas) dibawa dengan motorsikal ni.
Kagum dengan kegigihan pakcik ni cari rezeki.
Harap kekal lamalah pakcik ni berniaga, sebab dekat dengan rumah saya.
Senang nak beli bila-bila teringin sate.
^__^


p/s: Saling memerlukan...saya cari rezeki makanan dan pakcik ni cari rezeki wang.

15 comments:

  1. Siap pakai seluar ber'iron', dan baju tak in lagi..kemas tul..

    ReplyDelete
  2. sedapnya sate..payah nak cari yg betul2 kena dgn selera..memang kemas pkcik ni,baru la yakin dgn makanan yg dia jual..

    ReplyDelete
  3. memang kemas, saya tgk dari belakang macam abah..sebab dulu abah meniaga jugak..moga murah rezeki pakcik ni,mudah segala urusan dia...aamiin :)

    **eh, saya dah lama tk beli sate..terus ngidam ni

    ReplyDelete
  4. Dah lama tak mkn sate...
    Memang nampak kemas jer pakcik ni...
    Moga pakcik sentiasa dimurahkan rezeki..

    ReplyDelete
  5. jarang jumpa org jual sate bergerak macam ni dah.....moga murah rezeki pak cik tu....amin...

    ReplyDelete
  6. Agak bahaya di situ kerana tempat membakar sate agak dekat dg tangki minyak...

    Patutnya di buat di bhg yg bertentangan...

    ReplyDelete
  7. ELIH:
    Kalo elih tak ckp saya tak perasan seluar tajam dek iron!

    SHAHZEE:
    Yg ni mmg kena dgn tekak akak..tu yg suka. :-)

    TIHARA:
    samalah kita..bapak saya dulu niaga kedai mkn. pun pakai baju tuck in mcm pkcik jual sate ni.
    Wokey..dinner sate mkm ni!

    LILY:
    insya allah..ramai yg doakn ni..

    AJ:
    Tu yg unik..skrg ni kurang2 ada la gerai tolak. Pkcik ni lngsung takde.

    MIE:
    betul gak..hmm..harap2 takde hal buruk la yg jadik ya.

    ReplyDelete
  8. alamak!!! satay.. lame x beli.. kali terakhir makan jamuan raya opis hari tu hihihihihi.....

    ReplyDelete
  9. Tapi kan Ujie business sate ini keuntungannya 2 kali ganda sebab kakak dah ikut pakcik kakak lama. Nampak macam itu tapi income boleh jejak 5 angka tau...

    ReplyDelete
  10. mmg kmas pak cik ni berniaga..bgusnya :) sate dia pon nmpk besar2 je gaya yer...smga murah lg rezeki pak cik ni...nnt Ujie leh dh jd cutomer tetap :)

    ReplyDelete
  11. Suka tengok motor pakcik tu..motor berkuasa besar jika tak silap....SEmoga pakcik tu ditambahkan rezeki oleh Allah..

    ReplyDelete
  12. MASYA:
    takle lama beno tu..hehe

    KAKZAKIE:
    suami saya pun dok kira2. mmg byk untung, kalau tak..tak mungkin pakcik ni terus bertahan kat kawasan kos hidup tinggi ni. Lagi pulak pelanggannya mmg ramai selalu.

    AYUT:
    mmg dah kira tetap..sebulan ntah berapa kali. ^_^

    JR:
    a'ah..ni motor kuasa tinggi gak. yelah nak angkut mcm2 brg.

    ReplyDelete
  13. wah..tetiba rasa teringin nak makan sate..hehehe..tapi harga 60sen tu kira berbaloi lagi kalau nak beli..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  14. jarang sangat sate yg murah dan sedap skrg ni. moga pakcik ni terus diberikan kekuatan utk cari rezki~

    ReplyDelete
  15. lama tak makan sate...

    mesti pakcik ni sorang yg bersih kan...
    kemas je

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...