Friday 24 January 2014

Selamat Tinggal Rambut Gugur!

Selama ni saya menghadapi masalah rambut gugur. Kalau tak vacuum lantai tu walau sehari, memang banyak sangat rambut bersepah-sepah. Sakit mata tengok. Dan ianya memalukan kalau ada tetamu yang datang mengejut, sebab tak sempat vacuum.
 
Macam-macam syampu yang ada kat pasaran saya cuba. Tapi keadaan tetap sama. Ada baca kat blog seseorang yang dia guna rumpai laut dan berkesan, tapi saya pulak malas nak buat. Ada jugak yang jual supplement berkaitan, pun saya tak mau sebab rasa dah banyak jenis supplement nak kena makan setiap hari. Akhirnya, saya jumpa yang ni...
 
PANTENE Hair Fall Control Intensive Hair Mask
Hasilnya? Selepas beberapa kali penggunaan, saya dah nampak kesannya. Siap buat eksperimen, tak vacuum lantai beberapa hari sebab nak tengok kadar rambut yang bersepah. Alhamdulillah...memang kurang rambut sepah! Rambut pun jadi lebih lembut. Suka dan syukur sangat!
 
Kalau korang berminat nak cuba, harganya dalam RM15 gitu. Cara pakai pun mudah, pakai selepas guna syampu dan conditioner (kalau pakailah...). Dah basuh rambut tu, ratakan masker ni dan biar 3 minit sebelum dibilas. Saya guna 2-3 kali seminggu.
Selamat mencuba!
 
 

19 comments:

  1. Kakak nak cubalah Ujie. Rambut kakak pun gugur kalau panjang sikit pun tak boleh. Jadi kenalah rambut paras bawah tengkuk aje..

    ReplyDelete
  2. Ye lah kakzakie... samalah kita kena cuba ni, sebab rambut gugur bersepah-sepah, en. suami selalu bising kalau nampak rambut bersepah tu...

    Tq ujie sharing :)

    ReplyDelete
  3. terima kakzie..saya nak cuba juga sebab mengalami masalah y sama..sebelum ni saya rajin makan kolagen rumpai laut,rambut tak gugur tp sejak kebelakangan ni tak rajin makan (lupa sebab tertido dengan anak)..huhu

    ReplyDelete
  4. WAHH MEMBANTU JUGAK KURANGKAN RAMBUT GUGUR YER... KLU RAMBUT BERUBAN CAMNE HUHUHUHU .. PASRAH LAH BERTAMBAH UMOOO

    ReplyDelete
  5. tiap kali lepas bersalin mesti hadapi masalah ni.. tak larat..macam ujie kata la.. malu bila orang datang.. potong rambut pendek je senang.. ada sikit2 je la tinggal.. aisy pun da nak dekat setahun..

    ReplyDelete
  6. mujarab ye? Bagus ni. Sbb produk yg boleh beli kat pasaraya. Kalau yg jenis kena order2 tu malas skit la nak beli.

    ReplyDelete
  7. saya pun tgh guna...al kisah masa belajar dulu guna oke.tp pastu lama tak guna.skang rambut gugur melampau.tgh try guna lik...hihi

    ReplyDelete
  8. waa. sama lah katorang di sini. ada masalah keguguran rambut. harap dapat try yang nih. hihihi. salam kenall :)

    ReplyDelete
  9. Saya pun nak cuba...rambut semakin menipis (salah satu amaran Allah usia semakin meningkat!)

    ReplyDelete
  10. sama lah kita JR, amaran dah semakin berusia,,,tapi kes bunda rambut semakin memutih...blond..hehe..

    ReplyDelete
  11. ita pun banyak rambut gugur tapi tak kisah mana pun sebab rambut memang jenis tebal..

    ReplyDelete
  12. nak try la nanti
    dulu saya guna elipse

    ReplyDelete
  13. bulih try
    kita ada masalah rambut gugur gak
    tak tahan tiap kali sikat segumpal dpt
    huhuhu

    ReplyDelete
  14. kelas gitu... dah jadi duta rambut gugur... hehehehe

    ReplyDelete
  15. Rambut gugur ditakuti ramai huhuhuu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk la saya sendiri.. hurmmm nak cuba jugak lah :D

      Delete
  16. saya ni lagi la. rambut nipis je.

    ReplyDelete
  17. saya pun jenis rambut gugur..
    buat masa ni saya guna dove..
    apa2 pun best la akak dah kurang gugur rambut.. :)

    ReplyDelete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****