Friday 12 April 2019

Misi 2019 : Trip Keretapi Ke Tenom, Sabah

Tahun ni rajin pulak saya buat 'Misi 2019'.
Antara yang tersenarai dalam Misi 2019 saya - Trip Keretapi Ke Tenom, Sabah.

Tak menjangka misi yang ini akan terlaksana seawal bulan April.
Semuanya disebabkan saya terbaca berita, bahawa gerabak keretapi lama ke Tenom bakal bertukar baru (paling awal sekitar pertengahan tahun ini). Maka berceritalah pada suami...rasa kecewa saya sebab macam tak sempat nak melaksanakan misi yang satu ni 😞.

Tak sangka...suami kata 'jomm..'!
Maka segala persiapan terus dibuat. Kami cari tarikh, suami urus tiket kapal terbang.
Selebihnya menjadi urusan saya - cari info, buat itinerari dan lain-lain. Berpinar mata baca blog/facebook nak lengkapkan itinerari tau! 😂

trip keretapi lama ke tenom
Alhamdulillah! Misi terlaksana pada hari Ahad, 7 April 2019 lalu 😍
Pengalaman baru dan unik bagi saya! Cerita lanjut pada catatan akan datang.

Dan sebenarnya, ini hasrat saya yang tertangguh pada kunjungan pertama ke Sabah pada tahun 2011. (Tertangguh disebabkan masa tu saya mengalami keracunan makanan - dua hari berehat dalam bilik hotel! 😭)
---------------------------------------------------------------

Trip kali ini sepenuhnya menaiki kenderaan awam.
Saya peruntukkan 4 hari 3 malam untuk trip ini. Lebih selesa dan bersedia untuk sebarang perubahan jadual keretapi dan bas. Juga atas faktor nak berkunjung ke rumah ipar di Kinarut dan nak berjalan-jalan di Tenom dan Keningau.



4 comments:

  1. Alhamdulillah..seronok tu, saya tunggu cerita seterusnya

    ReplyDelete
  2. Serononnyaaaa....SA suka travel..tp mmemandangkan kerja .so agak terbatas aktiviti travel tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga ada kesempatan utk SA, insya Allah. :)

      Delete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****