Tuesday 6 August 2019

Ana Burger D'Cafe, Bintong, Kangar

Hujung minggu yang lalu, saya dan suami ke utara tanah air atas urusan kerja. Mula-mula ke Kuala Nerang, Kedah dan lepas tu terus ke Kangar, Perlis. Di Kangar kami tumpang bermalam di rumah adik suami. Malam tersebut adik ipar dan suaminya membawa kami untuk makan malam di Ana Burger D'Cafe.

Sebuah restoran yang luas, lengkap dengan kemudahan tempat letak kereta, tandas dan surau. Suasana sangat meriah, macam ada kenduri pulak tau. Siap ada hiburan halwa telinga oleh kumpulan busker. Hampir semua meja penuh dengan pelanggan, mujur masih ada ruangan untuk kami seramai 6 orang.

Tu diaaa...air minuman saiz besar. Bukan minum sorang satu ni, kongsi-kongsi.

Saya dan suami kongsi jus tembikai asam boi ni. Sedap dan segar, tapi terlebih manis jadi kami tambah air kosong (disediakan percuma). Yang tutup muka tu anak saudara, beria-ia mengelak muka masuk dalam gambar...haha!

Tak terlalu lama menunggu, hidangan kami pun tiba. Set hidangan kombo untuk kami semua makan bersama-sama. Lebih mesra gitu...hehe. Pinggan disediakan untuk tiap seorang.

Semua nampak sangat menyelerakan!

Ok, makanan dah siap bergambar....baru boleh makan. Tengah cucuk garfu pun kena stop, ambil gambar satu dulu ya. Hahah...

Daging burger dihasilkan sendiri, siap ada cheese di dalamnya. Menarik!

Sedang kami menikmati hidangan, suasana yang memang meriah jadi bertambah meriah sebab pelayan restoran bawa burger bertingkat ni untuk meja pelanggan berhampiran kami. Entah berapa tingkat la tu, tinggi sungguh! Sebelum tu memang ada je pelanggan lain makan burger bertingkat, tapi tak setinggi ini. Tak lama kemudian, pelayan bawa keluar kek dan diiringi nyanyian lagu 'Happy Birthday' oleh kumpulan busker. Kami dan pelanggan lain turut memberikan tepukan selesai nyanyian tersebut. Mesti seronok yang empunya diri tu kan, satu restoran sambut hari lahirnya.

-------------------------------------------------------

Kalau korang ada ke Kangar bolehlah mencuba selera di restoran ANA BURGER D'CAFE ni. Memang saya puashati - tempat luas, kemudahan lengkap, bersih, layanan baik dan suasana makan yang meriah. Paling penting ada pelbagai pilihan menu menarik. Kalau tak lapar pun boleh jadi lapar tengok menu dan nampak hidangan pelanggan lain - semua menarik! Macam hidangan yang kami makan tu, bagi saya memang sedap dan puas hati. Untuk info, hiburan oleh kumpulan busker hanya pada hari Sabtu malam.

LOKASI :
Jalan Raja Syed Saffi, Bintong, Kangar, Perlis
<<< Klik Google Maps DI SINI >>>

WAKTU OPERASI :
12 tengah hari - 12 malam

4 comments:

  1. mcm best jer nak try nanti kalau balik Kedah boleh la ajak hubby singgah waktu balik dari Pdg Besar harapnya

    ReplyDelete
  2. Sedapnyeeeee kak Ujie :'( tiber lapor lah pulakkkkkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lama menghilang, tetiba Roros muncul lapo..hahah

      Delete

*****
Komen kalian, bicara antara kita 😊

Saya juga boleh dihubungi menerusi e-mel | halifa02@gmail.com
*****