Tuesday, 25 December 2012

Mee Racun

Semalam ada urusan di Salak Tinggi. Lepas siap urusan, singgah makan di restoran berhampiran. Sebuah restoran biasa yang kemas dan bersih. Kelakar pulak bila baca buku menunya, sebab nama menu ada yang pelik. Kemudian pelayan restoran tu cadangkan pada suami untuk mencuba hidangan MEE RACUN. Saya pulak dah pesan Char Kuey Teow. 

Banyak kan? Tak kedekut udang & ayam.
Berbaloi dengan harga RM6.

Inilah Mee Racun, pertama kali kami dengar dan jumpa. Kalau tengok namanya memang takut gak nak mencuba kan? Dihidangkan dalam pinggan besar (biasanya buat letak hidangan ikan siakap tu) dan ada pelbagai rasa...manis, masam, masin. Tak reti saya nak cerita. Tapi yang penting, saya boleh terima rasanya. Kira sedaplah! Selain ada udang dan ayam, kat bawah sekali ada telur dadar

Bagi yang tinggal dekat-dekat Salak Tinggi ni bolehlah kalau nak cuba Mee Racun yang langsung takde racun ni. Nama restoran ni FLM CAFE. Lokasinya di Jalan Seroja 6, Taman Seroja, Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang, Selangor. Terletak di sebelah butik t-shirt muslimah Ilham Najwa. 


p/s: Sorry ya, dah tiga entri berturut cerita pasal makanan. Bila jumpa makanan yang lain dari biasa, memang saya suka kongsi kat blog. 



*******************************************************
Mencari Sabun Susu Beras? KLIK pada gambar di bawah ya!


27 comments:

  1. P0n bolehkan nama menu "mee racun" nak makan pn jadi takut hehe :D lama tak singgah sini.. hee ~~

    ReplyDelete
  2. wow mee racun yg hebat...kalau g sana leh try :)

    ReplyDelete
  3. larrr , ingat kan mee tu tak bule makan , haha , rupa-2 nye memang nama mee tu mee racun , haha ,

    ReplyDelete
  4. 1. siap alamat tu, macam ni baru la senang nak cari...

    2. perasan jugak trend peniaga sekarang akan letak nama pelik pada makanan (atau nama premis). tak kisah la, asalkan rasanya sedap dan ada kelainan/keunikan (harga pun ok)...

    ReplyDelete
  5. takut dengar nama mee ni..hehe..tapi nampak sedap tu.. :)

    ReplyDelete
  6. kalau selalu makan mee ni, lama2 kita mungkin tak takut lagi dgn racun. Bahaya juga tu, nanti teguk racun sebenar yg disangka tak beracun mcm mee racun...

    ReplyDelete
  7. kak ujie tak tanya tauke tu kenapa hidangan itu dinamakan mee racun? ^^

    ReplyDelete
  8. Ujie, selain nasi briani gam, mee racun ini juga popular di Batu Pahat, mungkin pemilik restoran tu berasal dari sana...

    ReplyDelete
  9. mungkin namanya mee racun sebab kolestrol tinggi..hehhe

    ReplyDelete
  10. memg pelik.. takot plak rasanya nak makan...hahaha

    ReplyDelete
  11. waaaaaaaaaa ~~~ bestnya ~~ nak2 .. haha ^_^

    ReplyDelete
  12. hahahaha...mee racun....mmg berbaloi ngan harga tu...banyak betul laukkk...arap2 btul2 xder racun..racun minda suruh makan lagi kot...hihihi

    ReplyDelete
  13. makan utk 2 org pun blh ni..name mengerunkan..

    ReplyDelete
  14. Mee ni asal dari Batu Pahat. tapi sepanjang 3 tahun kat batu pahat, baru sekali je saya rasa mee ni. huhu

    ReplyDelete
  15. uihh tak berani nak makan ni

    ReplyDelete
  16. morninggggggggggg kak ;)
    sabun susu beras tuuuuu sgt bagus kan? muka rasa bersihhh jee hiihi

    ohh makanan tu buat na laparrrrr

    ReplyDelete
  17. bawah ada telur dadar? ok, spesel!

    ReplyDelete
  18. Baca pun dah bleh gmbrkan mee ni special. Dah la harga murah, dalam tu ada macam2. Sampaikan telur dadarpun ada.

    ReplyDelete
  19. x pernag dgr jauh sekali merasa makan... banyak pulak tu... mmg berbaloi²..

    ReplyDelete
  20. umangaiii! punya banyak mee dia..eyh, memang tak kedekutttt lah ni kakak...! org yg macam ni biasa rezeki murah..:) kadangkala kita tangok peniaga ada yg kedek3 nak letak brg3 dalam masakan..tapi yg ni memang terbaikkkk racunnya...;)

    ReplyDelete
  21. Mi racun, rasanya mcm mi bandung kan? Klu tak silap sy...

    ReplyDelete
  22. Ujie... di Batu Pahat pun ada mee racun tau. Kakak mula dulu ingat mee apa dah rasa baru tahu.

    ReplyDelete
  23. HANAMIKO:
    haha..tu la, lupa lak akak nk tanya..

    MIE & HAZMAN:
    dari BP ke?? Mcmana saya..suami..tak tau. Dahle suami mmg org BP. ^__^

    JNA:
    akak rasa bagus..sbb tu akak kekal guna utk cuci muka & kdg2 utk sabun badan gak.

    FARA:
    iyela kot..tapi mee bandung yg style cair tulah.

    KAK ZAKIE:
    akak pun tau gak ya..camne saya boleh tak tau nih..ish3!

    ReplyDelete
  24. kak ujie... kat bp ni pun ada beberapa kedai makan yg menunya mee racun. sampaikan terjumpa ex-lecturer kt fb yg dok segamat pun kata camni, "ohhh... izan dok bp ye. kalau saya turun bp bolehlah belanja saya mee racun ye"...

    #tapi kan kak... izan takut nak cuba...hehe

    ReplyDelete
  25. mee racun?memang pelik tapi yg pelik tu la yg orang paling suka:)

    nampak sgt sedappp

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...