Wednesday, 26 December 2012

Buah Apakah Ini?

Petang ni jom kita main teka-teka, asah pengetahuan mengenai tumbuhan disekeliling kita. Boleh cuba sekali je tau. Pemenang dikira berdasarkan siapa jawab paling cepat dan betul. Seorang pemenang sahaja akan dipilih. Teka-teki ni akan berakhir jam 10 pagi esok. Tapi kalau cepat dapat pemenang, teka-teki ni akan ditamatkan lebih awal.



Buah pokok apakah ini?
KLU: Daunnya sering digunakan dalam masakan.

HADIAH:
1 x RM10 top-up @ wang tunai.

Selamat mencari jawapan!

14 comments:

  1. macam buah kopi.. tp daunnya tak boleh buat masak...

    ReplyDelete
  2. macam buah kopi...tapi lain sikit rasanya..buah kopi bulat..ni cam lonjong sikit..

    ReplyDelete
  3. Surrender kakak Ujie... jenuh menelek tetap tak dapat agak. Kalau kari mana ada buah? Hihi...

    Kakak belasah ajelah buah binjai yg daun dia buat masak sayur tapi biasa buahnya jadi emping...

    ReplyDelete
  4. nak try lah

    buah melinjau ek
    orang jawa panggil melinjo
    keropok dia okeh jugak

    ReplyDelete
  5. buahhh jantung pisang ke uh?
    hahha na teka jeeee

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ujie....susah juga ni x pernah nampak...;)

    ReplyDelete
  7. alamak...macam mana nak cari jawapan dengan gambar nie??hehe..jap2, post gmbar kat fb jap tgk ade orang tau tak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. mula² tengok macam buah kopi..
    buah apa ye..tak dapat nak jawab.. :)

    ReplyDelete
  9. walaupun dah memang lmbat tetap nk teka jugak...
    buah kari kot

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...