Sunday, 1 January 2012

Misteri Hidup

sumber: google

Semalam...
Ku tinggalkan semalam 2011 yang penuh cerita,
Bauran pelbagai rasa melingkari jiwa,
Biar ada indahnya manis dan peritnya pahit,
Itulah hidupku yang tertulis.

Hari ini...
Datangnya 2012 membawa misteri hidup,
Hidup yang memang penuh rahsia dan misteri,
Tak siapa menjangka ada apa dengan hari esok,
Entah ada senyum atau tangis.

Begitu misterinya hidup,
Membuat hati bersoal...
Apakah misteri hidup seterusnya?


*Persiapkan dirimu dengan minda yang positif, berbekalkan ilmu dan iman untuk menghadapi cerita hari esok yang tak pasti...itulah MISTERI HIDUP!*


p/s: Apapun, syukur terhadap Allah atas indahnya 2011 berbanding tahun sebelumnya! 

29 comments:

  1. betul..hidup ini penuh misteri,mati yang pasti pun kekal jadi misteri..

    selamat tahun baru ujie :)

    ReplyDelete
  2. Salam Ujie...,

    Perjalanan hidup yg penuh misteri inilah yg membuatkan kita jadi lebih cekal dan berusaha utk kebaikan hakiki, juga dalam waktu yg sama DIA menilai sejauh mana kita bersyukor atas segala pemberian NYA.... Allahua`lam

    ReplyDelete
  3. ....

    pantasnya TIHARA memintas saya dlm ruaangan komen kali ini......

    ReplyDelete
  4. tihara:
    gerun bila sebut soal mati..sbb persediaan yg ala kadar.

    azmnor:
    hmm..betul tu!
    jika syukur..Allah tambahkan nikmat.

    *nampaknya kedua2nya jd pengomen terawal tahun 2012! thanks..

    ReplyDelete
  5. ujie...

    qlah ucapkan selamat tahun baru .
    moga thun ni ujie lebih sukses .

    semoga kita dilindungnya , Amin...


    maafkan silap dan salah qlah ye :)

    ReplyDelete
  6. bermadah kata ke kak ujie..?haha

    ReplyDelete
  7. qlah:
    thanks ya!

    daddy:
    itulah minda yg positif!

    h.j:
    madah sempena 1 jan 2012..
    madah exam h.j camne plak?? ^__^

    ReplyDelete
  8. bila difikir2 kan hidup saya bertambah baik..:)

    ReplyDelete
  9. setiap tahun pasti akan berbeza dan mempunyai keunikan tersendiri..hehehe..anyway, selamat tahun baru..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. hidup tu misteri kan
    kejap hepy
    kejap sedih


    semoga 2012 dijalani dgn penuh kasih syg-Nya

    selamat tahun baru kak :))

    ReplyDelete
  11. salam ujie syg...
    hidup ni mmg misteri..
    smoga thn ini lebih baik dr sblmnya..amin..

    ReplyDelete
  12. diana:
    alhamdulillah..^__^

    azlan:
    yelah..setiap thn pasti ada memori tersendiri.

    aimie:
    kasih syg-Nya..itulah yg diharapkan.

    cik tom:
    syg..? terharu pulak! ^__^
    thanks atas doanya..sama2 lah kita ya.

    ReplyDelete
  13. selamat tahun baru k.ujie..:)

    semoga hidup kita lebih diberkati pada tahun ini..

    ReplyDelete
  14. misteri hidup susah untuk dirungkaikan..

    #semoga tahun baru ini ada keberkatan buat kita semua sis.. sis antara blogger2 idol buat sy skg ni,ajarkan sy cara penulisan yang berkesan..segan asik merapu je.hehee

    ReplyDelete
  15. lupa nak jawap,ye yang last tu gmbar sy la.hehe

    #gemuk kan?malunya...

    ReplyDelete
  16. selamat Tahun baru..moga tahun ni lebih baik dari tahun sebelumnya..^^

    ReplyDelete
  17. salam tahun baru kak ujie..:)

    hidup ni memang misteri..tak dapat nak expext apa akan jadi nanti..harap2 tahun ni banyak kenangan manis lah..penat dengan kisah 2011..:)

    ReplyDelete
  18. j.ira:
    insyaallah..amin!

    ws:
    ala achie..blog ni pun merapu gak kalau takde idea. cuma tiap kali menulis tu misinya nak bg org dpt sesuatu & paham ia.

    penulisan achie bagus apa, ada isu & isi..pembaca pun ramai. esp. girls..hehe!

    *a'ah..gemukla achie! lebih gemuk dari tiang letrik..^___^

    ReplyDelete
  19. lily:
    sama2 lah kita ya..

    pretty:
    berharap mmg boleh..tapi sediakan hati utk yg pahit. takdelah tension sgt nnti.

    ReplyDelete
  20. kata2 yg cantik!
    saya suka.. :)

    salam 2012 kak ujie..

    :)

    ReplyDelete
  21. kalau tak mister tak namanya kehidupan kan.....
    baru lah adventure sikit...

    ReplyDelete
  22. hee..k.ujie buat apa cuti2 ni??

    esok dah kerja kan..selamat bekerja!

    :)

    ReplyDelete
  23. misteri hidup masih belum terjwp bila tahu sis masih tak update entry,.hehee

    #nampak benar sy gemuk,yala tiang letrik kat sini gemuk2 belaka..hehee

    ReplyDelete
  24. selamat thn baru ujie....
    semoga tahun nie ada peningkatan mutu hidup dari yang sudah.

    ReplyDelete
  25. lia:
    thanks cik adik Lia..

    eita:
    org yg positif anggap cabaran,
    org yg negatif anggap kesusahan.

    j.ira:
    ira, akak Pengurus Rumahtangga..kerja pun kat rumah je lah! ^__^

    ReplyDelete
  26. ws:
    hehe..achie rajin, jarang sgt tak update, kan..

    *remaja mmg gitu..slalu rasa gemok! ^__^

    tp:
    sama2 la kita berusaha utk itu kan TP..

    ReplyDelete
  27. misteri mimpi syakila barangkali..

    ReplyDelete
  28. semoga misteri idopmu terungkai dengan kebahagiaan.hehehehe

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...