Wednesday, 2 January 2013

Ladang Impian



Bila melihat gambar ini, membawa kepada cerita lama.
Satu-persatu bermain di layar memori...segala usaha, jua keringat yang mengalir.
Sebuah impian yang hampir jadi nyata.
Penghujungnya hampa.
Namun tiada kesal.
Itulah takdir!

Pengalaman terlalu mahal harganya...

31 comments:

  1. it's ok sis. semua org ada pengalaman yang serupa, cuma situasi aje yg mungkin berbeza. da most importan thing is to get up back and face everything strong. Insya Allah, He knows wut's best for us. when to give and when to not...is His secret.
    But there will always be something for us in return when we're pleased over all. good luck. ^__^

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. jangan putus asa..setiap yg berlaku ada hikmahnya.. gagal sekali bukan gagal selamanya kan.. :D

    ReplyDelete
  4. namun pasti ada hikmah di sebaliknya..
    yang menghampakan tu selalu jadi pengalaman bermakna dalam hidup kan..

    ReplyDelete
  5. REDROSE:
    yeah..itulah motivasinya. Allah tahu bila masa yg sepatutnya.

    RAI:
    projek mmg gagal, tapi berjaya dpt 'sesuatu'. itulah antara hikmahnya.

    TIHARA:
    sgt bermakna..dan buat diri lebih kuat menghadapi kesukaran.

    ReplyDelete
  6. Harus mulakan kembali segala usaha untuk berjaya

    ReplyDelete
  7. Yang berlaku itu pasti ada hikmahnye..pengalaman mengajar kita erti kehidupan..

    ReplyDelete
  8. ladang jagung tak menjadi ke? takpa, ada hikmahnya atas setiap kejadian..dan boleh cuba lagi :)

    ReplyDelete
  9. ada hikmah di sebalik kegagalan tu...

    boleh usaha lagi dengan berbekal kan pengalaman dalam kegagalan tu...
    in shaa allah

    ReplyDelete
  10. Pekerja bapak kakak pun tanam jagung Ujie. Pisang tanduk menjadi betul sekarang ni.

    Sekali kecundang bukan bererti tidak boleh bangun semula.

    ReplyDelete
  11. tak menjadi ke?tapi tengok pokok2 jagung tu sihat n gemuk je..

    k.ujie sihat?lamanya tak menjengok..

    ReplyDelete
  12. Awak, kenapa ya? Tak nak share kisah ke?

    ReplyDelete
  13. dengan pengalaman membuatkan kita tabah..

    ReplyDelete
  14. napenye? ladang jagung tu kena serang ngn tikus ke?

    ReplyDelete
  15. sabar Ujie. setiap yang berlaku ada hikmah sebaliknya.

    ReplyDelete
  16. Belajar dr pengalaman,dan jgn cepat berputus asa.

    ReplyDelete
  17. bukan dikira gagal sepenuhnya, bila ada dapat `sesuatu'...

    ReplyDelete
  18. kak ujie Na nak wish selamat tahun baru =)

    ReplyDelete
  19. DADDY Z:
    a'ah..baru sempat plough je..

    KAK ZAKIE:
    org seberang eh? diorang mmg rajin tanam mcm2. Pisang tanduk mahal kalau beli tu..

    ZIE:
    dlm gamba ni ldg jagung orang lain.

    FARA:
    malas nak cerita kisah lama. Secara ringkasnya mmg ada kesilapan dari pihak saya & suami, tak sign surat tawaran rasmi sblm mula kerja. Ikut janji mulut, takleh pakai.

    MUN:
    blm sempat tanam lagi..:)

    SM:
    hmm..zahirnya nampak gagal.

    JNA:
    to u too..:)

    ReplyDelete
  20. Kata bijak pandai kegagalan adalah langkah pertama utk menggapai kejayaan....semoga selepas ini akan berjaya...

    ReplyDelete
  21. ye kak .. mainan takdir tiada siapa yg boleh menyangka ...

    namun kita x boleh kalahkan .. kena terus berjuang dan ikhlas dlm menerima semua ini dengan lapang dada ..

    ps : akk terkesan di hati saya dgn kata2 akak , semoga allah berikan sinar buat saya dan anak2 .. aminnnn ... tkasih kakak !

    ReplyDelete
  22. ujie penah tanam jagung ke dulu? Lain macam je bunyi frust. Tapi kalau dah takdir.... Semuanya sudah Allah susun dan bersebab.

    ReplyDelete
  23. igtkan layar impian jer ade..ladang impian pun ade eh kak..hehehe..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  24. kalau tak mesti dah jadi tokey ladang yang berjaya kan kak...takpa, ada hikmah.

    ReplyDelete
  25. ladang jagung ke.. wahh bestnya kalau ada ladang mcm ni....

    ReplyDelete
  26. suka buat dan makan jemput2 jagung

    ReplyDelete
  27. LYD & HJ:
    blm sempat..sikit lagi je.

    ReplyDelete
  28. betul tu... n happy new year too ye

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...