Thursday, 4 October 2012

Biar Gambar Bercerita #11




p/s: Jumpa belakang rumah makcik, kelam kabut snap...jadi tak elok gambar ni.
Nostalgia sungguh mesin ni kan...

17 comments:

  1. mesin lenyek getah?yeke dik??
    ingatkan mesin tebu hahaha

    ReplyDelete
  2. AKAK PUN INGAT MESIN TEBU TAPI CAM PELIK SKET, RUPANYA LENYEK GOTAH..HUMANGAII :)

    ReplyDelete
  3. Ada lagi ke mesin ni ? hehe..yg baru dah tukar sikit designnya..bo jadi barang antik 20 tahun dr skrg ni

    ReplyDelete
  4. oo..mesin lenyek getah sekerap ye..

    ReplyDelete
  5. betul2 ingatkan mesin tebu jugak tadi..Mesin lenyeh getah rupanyer yer...

    ReplyDelete
  6. mesin getah keping....ni kalau dah jadi barang antik mahal nilai dia..

    ReplyDelete
  7. info tambahan..
    kalau korang perasan ada 2 jenis mesin tu.

    ReplyDelete
  8. x pernah lihat sebelum ini, mesin apa ek?

    ReplyDelete
  9. EITA & TP:
    mesin buat getah keping.

    ReplyDelete
  10. Dulu berebut2 nak memusing mesin ni. Yg plain tu agak ringan, tapi yg berbunga tu berat sikitlah...

    ReplyDelete
  11. MIE:
    oh, gitu eh. sbb saya sebenarnya tak penah try guna. cuma biasa tengok masa kecik2 dulu..nenek/makcik pakcik sume noreh getah.

    ReplyDelete
  12. :) tahun bila punye la ni kan...getah skrg pon tak byk dah..tu harga tinggi.meh la tanam pkok getah blik.hihi

    ReplyDelete
  13. AYUT:
    Nak tanam.. lg 7thn baru boleh toreh..kalo tak silaplah. Hehe

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...