Thursday, 17 November 2016

Nasi Lemak TANPA Santan?

Kisah suatu pagi di Miri, Sarawak...
Saya masuk sebuah restoran untuk bersarapan.

"Ada Nasi Lemak?"
"Ada."
"Ok, ada lauk apa ya?"
"Macam biasalah, set nasi lemak"
"Ok, nasi lemak dengan ayam goreng ya."

Menunggu.
Akhirnya sampai jugak Nasi Lemak...nampak sedap!


Memang sedap...nasi lembut je.
Ayam goreng comel tu pun masih panas-panas...sedap!
Tapi kan...nasi tu langsung tak rasa nasi lemak tau.
Rasa nasi biasa.

Siap makan, kita pun bayar kat kaunter....

"Nasi Lemak tu memang tak letak santan ke?"
"Tak..."
"Ooo..."

😂😂😂

9 comments:

  1. Hehe.. nasi lemak tu..
    lemaknye ada kat ayam kot.. 😅😅
    Tapi tgk gmbr, mmg mcm nasi lemak kan..
    Lain tempat, lain caranya kan kak..

    ReplyDelete
  2. untuk jaga kesihatan pelanggan kot :-)

    ReplyDelete
  3. Nasi lemak tanpa santan umpama makan cendol tanpa santan. Laksa tanpa ikan. Memang tipu bebeno

    ReplyDelete
  4. Nampak menyelerakan, tapi alamak.. tertipu gak :D hehe

    ReplyDelete
  5. napok memang sedap..takpe lah sekurang2 kurang lah lemak dalam badan kan...

    ReplyDelete
  6. Laahhh kat mana lemaknya sib baik ayam goreng panas2...

    ReplyDelete
  7. Hi,saya datang blogwalking and follow :)

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...