Friday, 6 December 2013

Peha Kanan Dicubit, Peha Kiri Turut Merasa Sakit

Mereka di sana sedang dilanda kesusahan...BANJIR besar.
Kita di sini masih lebih bernasib baik dari mereka.
Apa yang kita boleh bantu?
 
 
 
Berikut saluran menderma yang boleh dipercayai...
 
Derma duit ke IKRAM Pahang & IKRAM Kemaman.
 
 
Derma barangan melalui IKRAM. Yang ni untuk orang sekitar Bangi.
 
 
Derma duit dan derma barang melalui KUIS.
 
 
Banyak lagi saluran derma yang boleh dipercayai, saya sekadar letak beberapa.
Mungkin nak tolong mereka, jauh. Mungkin nak bagi derma barang, pun jauh.
Yang mudah, kita derma duit.
Yang paling mudah..doa.
 
Buatlah ikut mana kita mampu ya.
Atas dasar kasih sayang sesama insan.
Dan demi meraih kasih sayang Allah jugak.
 


15 comments:

  1. Betul tu ujie ... kita sesama manusia ni perlu timbang rasa... sekarang akak tengah mengumpul baju, selimut dan kain telekung utk didermakan kesana.. semoga ringan sikit beban mereka ...

    ReplyDelete
  2. betul, memang simpati.
    tempat sekitar saya pun ada yang dilanda banjir..kita bantu sedaya termampu

    ReplyDelete
  3. kesiannya.. baca kat fb, anak kecik tak cukup makan.. kesejukan.. sedih..

    ReplyDelete
  4. Banayk tempat yg NGO buka penempatan utk membuat derma ini Ujie. Terpulang kita nak pilih mana satu..

    Doa itu dah semestinya sebagai pembuka doa mesti ada sebut muslimin-walmuslimat, mukmininawalmukminat baru mohon kan...

    ReplyDelete
  5. Che Mid pun tengah usaha buat kutipan juga ni..jom tengok blog che mid..tambah koleksi banner he he

    ReplyDelete
  6. Kadang2 Allah membayar cash, hari ini kita tolong org, tak lama mana org lain pula tolong kita...Janganlah kedekut menderma, derma ikut kemampuan...

    ReplyDelete
  7. betul tu kak...orang yang kaya adalah orang yang boleh menderma...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  8. sama2lah kita membantu mangsa banjir dgn apa cara sekalipun dan x kira sumbangan kita tu kecik ke besar.

    ReplyDelete
  9. Moga dengan bantuan dari masyarakat dari negeri lain dapat mengurangkan beban mereka..

    Salam kenal juga :D

    ReplyDelete
  10. yg dpt lakukan berdoa dan bg sumbangan kewangan..ingat nak join sukarelawan sok ke sg.isap..tp ayah xbagi..bimbang katanya..

    ReplyDelete
  11. dan kepada yang dah membantu tu, harap tak memperkecilkan pihak lain yang tak buat apa2. ini bukan masanya menunjuk (berdasarkan apa yang saya lihat di tv dan isu yang tengah hangat sekarang ni)

    ReplyDelete
  12. kite pun mangsa banjir..doa je lah moga banjir cepat pulih...

    ReplyDelete
  13. EITA:
    insya Allah..ramai yg mendoakan.

    ReplyDelete
  14. kalau baca kisah2 banjir ni, mcm2 cerita ada ujie. kisah2 di sebalik tabir yang tak keluar dlm surat kabar dan tv. sedih sgt.

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...