Wednesday, 13 November 2013

Telur Ayam Comel

 
Saya letak di sebelah telur ayam kampong saiz biasa (kanan), untuk tujuan perbandingan.
 
Mungkin korang ada yang dah biasa jumpa telur ayam comel (kiri)...
Bagi saya, ni kali kedua saya tengok telur ayam begini.
Ia hasil dari ayam kampung yang dibela mertua.
Yang pertama dulu, betul-betul bulat.
Yang kedua ni sedikit bujur.
 
Untuk cerita lanjut berkenaan telur ayam comel ni, korang boleh baca kat SINI.
 
 
p/s: Harini hari ke-5 saya kat kampung Johor...ada hal keluarga. Maka aktiviti blog agak terhenti.
 


16 comments:

  1. Besar mana pulak kuning telur didalam tu ye Ujie :)

    ReplyDelete
  2. fierstime tgk telur ayam yng bersize comey ni...

    ReplyDelete
  3. Telur ayam cacat kot... hik3x.. :D

    ReplyDelete
  4. Telur ayam kampung, mmg kocik. Heheheheh.....tp yg ni mcm rare. Kecik betul. Pra matang ke ni? Hehehehe!

    ReplyDelete
  5. Telur tu hasil perkahwinan ayam kampung betina dengan ayam serama jantan kot????

    ReplyDelete
  6. beso telo puyuh ke ujie ?
    bestnya duk kampung, mesti banyak aktiviti :)

    ReplyDelete
  7. acik ada jugak jumpa ujie..tapi bentuk bujur tu la

    ReplyDelete
  8. seriously membesar kat KL nie pun ade kekuranganya..1st time sy tengok ade telur ayam comel camtu..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. Belum petnah nampak telur.ayam comel lg..
    Selalu beli telur ayam yg dlm kotak je

    ReplyDelete
  10. besar sikit je dr telur puyuh kot?

    ReplyDelete
  11. Kalau buat telur goreng, sah tak puas makan...hahahaha

    ReplyDelete
  12. Tapi bapak kakak pun kata telur yg kecik tu telur ayam jantan sebab rumah bapak pun ada Ujie. Tapi kami tak makan, bapak tanam aje...

    ReplyDelete
  13. owh... mcmtu kisahnya telur comel ni

    ReplyDelete
  14. 2 2 comel.. itu la beza telur ayam kampung dan biasa. tp telur paling comel ialah telur puyuh

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...