Friday, 28 December 2012

Konspirasi Yahudi: Peperangan & Penaklukan


Tajuk: Konspirasi Yahudi : Peperangan & Penaklukan
Penulis: Sabaruddin Hussein
Penerbit: PTS Islamika Sdn. Bhd.
Harga: RM16 (semenanjung m'sia)
Muka surat: 130


Sebelum ni saya ada beberapa kali baca mengenai Illuminati di blog Azlan. Dari situ saya mula rasa ingin tahu lebih lanjut mengenainya. Lalu saya memilih buku ini sebagai bahan bacaan. Disebabkan ia berkisar mengenai sejarah dan teori, buku ini agak membosankan. Saya ambil masa lebih sebulan untuk menghabiskannya, baca sikit dan tutup. Yang penting, saya mesti baca tiap helaian untuk mengetahui cerita disebalik pertubuhan rahsia ini.

Sinopsis
Kandungan buku ini dibahagikan kepada empat bahagian:
  1. Peperangan dan muslihat. 
  2. Peperangan dan pengukuhan kuasa Yahudi.
  3. Penaklukan dunia melalui proksi.
  4. Illuminati dan Orde Baru Dunia.
Buku ini membongkar bukti sulit yang kurang diketahui umum strategi Yahudi dalam mencipta dan mengatur peristiwa demi peristiwa dalam sejarah dunia sepanjang tempoh 100 tahun lepas. Mereka cuba merealisasikan World Super Govenment. Sedikit ringkasan fakta:
  • Hasil strategi Yahudi, Perang Dunia Pertama telah meletus dan mengakibatkan runtuhnya empayar Islam terakhir iaitu Empayar Uthmaniah. Dengan itu terbukalah laluan Yahudi memiliki negara sendiri dengan merampas Palestin (antara kawasan di bawah Empayar Uthamaniah) melalui bantuan 'kuda tunggangan' mereka iaitu Britain, Perancis dan Amerika Syarikat.
  • Kuasa 'veto' dalam PBB banyak melumpuhkan fungsinya. Sejak tahun 1984 Amerika Syarikat telah menggunakan kuasa veto sebanyak 32 kali berhubung ketetapan yang dilaksanakan ke atas Israel. Ini bermaksud Israel sering 'diselamatkan' oleh AS jika PBB mula mengenakan tindakan ke atas Israel.
  • Illuminati adalah gerakan Yahudi yang bermatlamat menundukkan seluruh dunia di bawah pemerintahan mereka. Ditubuhkan pada 1 Mei 1776 oleh Adam Weishaupt. 
-------------------------------------------------------------------
Kenapa perlu ambil tahu semua ni? Kerana untuk mempertahan diri (bangsa, agama, negara) kita perlu tahu siapa dan apa musuh kita. Juga apa strategi mereka. Mereka cukup licik dengan 'menyerang' kita dari pelbagai sudut tanpa kita sedari! Apapun, harus diingat bahawa bukan semua Yahudi itu jahat ya. Sebagai contoh, kita menentang Zionis Yahudi, bukan bangsa Yahudi secara umum.

13 comments:

  1. yahudi tu bangsa, zionis tu fahaman kan..apa jadi dengan ariel sharon eh? dengarnya dah 6 tahun kan koma, nta2 dah reput..

    nice sharing uji :)

    ReplyDelete
  2. Isu yg berat, isu yg kompleks...Illuminati ni mmg pada saya wujud,ternyata wujud...Cuma kadangkala, tergelak saya melihat benda2 tertentu semua dikaitkan dgn illuminati/konspirasi Yahudi, padahal yg silapnya, umat Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
  3. sy pernah baca buku iluminati kat popular (tak beli pun) naik jgk bulu roma ni wpun baca sikit -.-*

    ReplyDelete
  4. okay la tu sis dapat habiskan
    :-)

    ReplyDelete
  5. saya ada beli pembongkaran konspirasi yahudi tentang filem 2012, tp x sempat lagi nak baca..

    ReplyDelete
  6. bukuni mesti berat isi yer...penuh maklumat dan fakta yg selama ni tak tahu pon...

    ReplyDelete
  7. akak, rajin baca buku jgak ye? ros bace sikit pastu tutup..haha, same lah kita..tapi bab teori ambil masa untuk difahami..kadang kala rujuka juga pada blogger yg berkongsikan hasil baccaan mereka..:) selamat menelaah buku yg lain pula kak! :)

    ReplyDelete
  8. Fahaman Zionis tu yg paling bahaya, kaum Yahudi tak bahaya, krn Yahudi cuma satu kaum dan org Islam tidak boleh memusuhi seseorang cuma kerana kaum dan keturunannya. Malah ada org Yahudi beragama Islam dan Kristian, Nabi2 juga spt Yaakob, Musa dan Isa drpd kalangan org Yahudi dan isteri Nabi, Safiyyah binti Huyai adalah dari keturunan Yahudi..
    Sekadar berkongsi info..

    ReplyDelete
  9. klu buku yg bosan memang lmbat nk hbis

    ReplyDelete
  10. Genre yg sy suka.. Tahniah kerana dapat menghabiskannya..

    Buku2 spt ini kena baca banyak sumber.. Kalau satu je macam tak cukup plak..

    ReplyDelete
  11. KHAI:
    betul, mmg tak boleh pun harapkan dari satu sumber. Tapi baru satu ni pun dah berat.

    ReplyDelete
  12. Allah memberi peringatan tentang bahaya Yahudi secara umum, jadi kita perlu berhati-hati dengan semua Yahudi, bukan Zionis sahaja. Zionis adalah window dressing bagi mereka, sedangkan strategis mereka zahir dalam pelbagai bentuk dan dalam pelbagai bidang. Kita sering terkeliru dan kurang memerhatikan peringatan yang Allah beri untuk kita, kerana ingin kelihatan lebih humane dan bertamadun.

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...