Monday, 2 July 2012

Kisah Dari Penjara


Tajuk: Sengsara Kem Kamunting
Penulis: Saari Sungib
Penerbit: SIRD
Harga: RM38 (semenanjung)
Muka surat: 362

Lama dah tak buat entri pasal buku. Atas alasan tertentu, saya tak buat review mengenai buku kali ini. Cukup sekadar info asas seperti di atas. Buku ni merupakan buku kedua kisah dari penjara Kem Kamunting yang telah saya baca. Buku pertama merupakan Dua Wajah: Tahanan Tanpa Bicara ditulis oleh Syed Husin Ali. Keduanya dari zaman yang berbeza. Jika berminat, boleh dapatkannya di MPH (saya beli di situ).


*Pengalaman hidup kita adalah berbeza. Membaca kisah pengalaman orang lain adalah perlu untuk kita merasai sisi hidup yang lain tanpa perlu melaluinya sendiri.*


15 comments:

  1. betul tu...kisah hidup setiap org xsama.drpd pembacaan kita blh selami pengalaman hidup mereka.

    ReplyDelete
  2. Betul, sy setuju dgn pendapat ko tu..membaca kisah org juga bo kd satu pengalaman dan pengajaran buat kita

    ReplyDelete
  3. As Salam...salam kenal...nampak menarik juga ni...x pernah jumpa pulak..

    ReplyDelete
  4. melalui buku, mereka dapat luahkan...susah nak cakap banyak ni..menarik buku ni :)

    ReplyDelete
  5. sesekali amik masa baca buku utk tenangkan hati n kutippengalaman

    ReplyDelete
  6. Memang melalui buku kita dpt memahami pengalaman org lain...

    ReplyDelete
  7. Sy suke baca biografi mcm ni. Syok. Sy pnh baca satu buku tentang pengalaman seorang lelaki melayu berhadapan dgn landasan maut tentera jepun. Tp sy lupe sgt nama buku tu. Maklum, buku pinjam. Tp leka membaca.

    TQ sbb share. Sy akan cri buku ni.

    ReplyDelete
  8. Setiap org ada kisah nyee tersendiri..

    ReplyDelete
  9. eyda dh lame tak membace kak . novel yg beli pkai baucer aritu pon tak terusik lagi . hurmmm

    ReplyDelete
  10. PAA:
    Menarik buku yg fara sebut tu..tulah sejarah yg sbnrnya. elok kita baca.

    EYDA:
    Lain kali dpt baucer pas kat akak eh..^_~

    ReplyDelete
  11. ni kisah org yg ppernah masuk penjara ke..?

    ReplyDelete
  12. macam best je buku tu.

    cerita lama mereka bisa dijadikan iktibar buat generasi muda seperti kita...slmt pagi kak

    ReplyDelete
  13. suka buku kisah benar macam ni..
    betul tu kak..even kita tak merasa tp kita masih mampu menyelami apa yang mereka rasa..buatkan kita sedar setiap orang ada takdir hidupnya yang tersendiri..

    ReplyDelete
  14. pengalaman setiap individu mmg sgt berbeza malah yang hampir sama juga berbeza

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...