Friday, 9 January 2015

Jika Kau Rasa...

Kita melihat kesusahan, kesengsaraan saudara kita di Kelantan dan Syria.
Biarpun cuma dengan sekeping gambar, sudah cukup terasa bebannya.
Apatah lagi mereka yang sedang melaluinya.

(sumber : fb UAI (original) )

Klik DI SINI untuk ke web rasmi kerajaan Kelantan. 
Moga-moga dengan dana yang disalurkan terus ke tabung tersebut, mampu membantu kerajaan Kelantan memulihkan infrastruktur yang musnah dan membina semula kehidupan untuk rakyat Kelantan.

***************************************************




Klik DI SINI untuk ke FB Telekung Projek

Jom kita bantu mereka, di Kelantan dan Syria. Hulurkan seikhlas hati.
Biar kecil pada nilai RM, tapi besar nilainya di sisi Allah.


14 comments:

  1. bersamalah kita membantu apa yang termampu

    ReplyDelete
  2. Insya Allah..
    Ini ujian utk kita semua..yg terlibat banjir, dan yg tak terlibat.

    ReplyDelete
  3. Terima kasih Ujie. Kakak dpt info terbaik di sini
    Memang sedih tengok gambar ini. Mengalir airmata sebab kakak pun dah semakin tua membayangkan kalau terjadi pada diri sendiri apa kemampuan kita. Nak beli barang pun bendanya tak ada Ujie. Duit ada kedai tak ada. Sedih.. sedih yg teramat.

    ReplyDelete
  4. Ujie, sedihnya nampak gambar mokcik tengah basuh kain tu. Sedihnyaa. Siapalah yang tolong dia... Masa nie lah sepatutnya kalau ada pelajar universiti yang nak datang buat projek keluarga angkat. Tinggal bersama mereka untuk seminggu dua...

    ReplyDelete
  5. allah. sayu hati tengok diorang. doa ku kirim pegganti diri :D

    ReplyDelete
  6. kalau tengok kat Ig guna hashtag #prayforpantaitimur ada banyak gambar banjir yang emmang boleh buat nangis..tak sangka teruk macam tu dia punya kesan..

    ReplyDelete
  7. Allah. ujian untuk mereka semua. inshaAllah mereka kuat dan tabah
    sentiasa mendoakan mereka semua

    ReplyDelete
  8. berat ujian yang mereka tanggung
    moga Allah beri kekuatan pada mereka yang hadapi musibah ni..insha Allah

    ReplyDelete
  9. Ujian Allah dalam pelbagai cara. Berat mata memandang, berat lagi bahu menangung. Semoga ia ujian terakhir untuk kita tahun ini, isyaallah...

    ReplyDelete
  10. sedah.. sayu... huhuhu berat mata memeandang berat lagi bahu memikul....

    ReplyDelete
  11. memang menyedihkan, tetapi kena ingat, pahang dan terengganu pun di timpa banjir yg teruk juga... doakan untuk mereka juga.

    ReplyDelete
  12. Sedihnya bila terkenangkan nasib saudara seIslam kita.

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...