Monday, 7 October 2013

Jootawan

Cuma boleh tayang gambar pelekat pengenalan diri je,
sebab dalam bilik seminar dilarang merakam
.

Sabtu lepas saya menghadiri Seminar Ledakan Facebook anjuran Jootawan.com, yang dimiliki oleh Ammar Zahar. Seminar ni untuk beginner, bayaran pun cuma RM40/seorang atau RM49/tiga orang. Bolehlah untuk saya yang tak pernah hadiri seminar begini. Dapatlah tambah ilmu sikit, kalau nak banyak kena hadiri seminar yang berharga beberapa ribu pulak. 

Yang menariknya, pelbagai peringkat umur yang datang. Dari umur belasan tahun sampailah yang dah pencen, gigih cari ilmu. Masa pergi seminar ni jugaklah baru saya kenal siapa Ammar Zahar ni. Seorang yang bertaraf jutawan internet semasa umur 20-an! Sekarang pun umurnya belum 30tahun. Apa yang saya faham, dia jadi jutawan atas jualan e-book dengan pelbagai topik. Jadinya, kalau korang pandai menulis dan mahir Bahasa Inggeris bolehlah belajar buat e-book. Bahasa Melayu boleh jugak, cuma orang kita belum biasa beli e-book berbanding orang putih tu. Saya sendiri pun tak pernah beli, rasa macam tak syok baca 'buku' tak boleh conteng/tanda.

Untuk tahun ni, seminar begini dah pun tamat dengan lokasi terakhir semalam di Melaka.

11 comments:

  1. ada lagi rupanya ye ujie..dulu ada sorang jutawan internet juga kan..irfan ke namanya

    ReplyDelete
  2. ramai jutawan internet yg kita boleh contohi sekarang kan.. hebat betul diorang..

    ReplyDelete
  3. Menariknye....klu berpeluang...apa salahnya menuntut ilmu...

    ReplyDelete
  4. Anugerah Allah padanya tu Ujie boleh jadi jutaan melalui internet..

    ReplyDelete
  5. dia jutawan dah ke? pergh... aku selalu je tak tau. heheh. Mcm irfan khairi jugak la ye.

    ReplyDelete
  6. memang depa terkenal dengan buat e-book je..lepas ni ujie pulak kot..heheh

    ReplyDelete
  7. Leh timba ilmu ...

    Rezeki.jd jutawan..

    ReplyDelete
  8. Kalau Ujie dah jadi jutawan jangan lupa kawan2....maksud saya kawan2 blogger..

    ReplyDelete
  9. laaa dah tamat?? hurm..baru nk Tanya details

    ReplyDelete
  10. wah..untung laa akak dapat pergi seminar macam nie..esok kalau dah jadi jutawan jgn lupa panggil sy keje ngan akak..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. ACIK ERNA:
    a'ah..yg dah terkenal tu irfan khairi.

    RAI:
    mmg hebat, tak payah keluar rumah dah boleh jana income byk.

    HENRIETTA:
    tak mahal, masih mampu lagilah pegi..

    KAKZAKIE:
    rezeki dia..

    LYD:
    sama la kita..pegi seminar ni baru tau. kalau tak, cuma tau irfan je lah.. :D

    DIANA:
    saya amik ilmu psl fb ads je, tak rajin nak buat ebook..hehee

    EITA:
    muda lagi pulak tu..jd jutawan. syok!

    JR:
    amin..mintak2 la masin mulut JR!

    MUN:
    yg beginner je dah tamat, kalau nak yg advance masih ada tapi rege ribu.

    AZLAN:
    okeh, boleh je..tapi, mcm tak jadi kenyataan kot. :D

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...