Monday, 26 August 2013

Kerana Kita Bersaudara...

Isnin yang indah lagi damai...di bumi kita, Malaysia.
Kita tersenyum...bersyukur atas nikmat ini.

Namun, jangan kita lupa pada saudara kita yang sedang dianiaya...
Mereka hidup dalam tekanan...mereka dibunuh.
Bantulah mereka...KERANA KITA BERSAUDARA!
Derita mereka adalah derita kita.

DOAKAN tertegaknya kebenaran...
Hulurkan SUMBANGAN WANG buat mereka.
Biar kecil pada nilai, namun besar pada erti.




Memang...bukan saudara kita di Mesir sahaja yang perlukan sokongan. Cuma untuk entri ini saya khususkan buat Mesir. Kalau 'orang-orang besar' tak ambil peduli, biarlah kita 'orang-orang kecil' yang menggerakkan usaha semampu kita.

9 comments:

  1. semoga dipermudahkan urusan saudara-saudara kita disana

    ReplyDelete
  2. Betul kalau yg 'besar' buat tak nampak jgn kita yg 'kecil' ikut tak nampak sama..

    ReplyDelete
  3. insyaAllah.. smga Allah melindungi saudara2 kita yg dianiaya.

    ReplyDelete
  4. Kita doa untuk saudara-saudara di sana. Dan kita mesti jadikan pengajaran. Kita kat sini ada masalah sikit dah melatah, deme kat sana tu lagi teruk keadaannya. Disamping kita doa untuk Mesir, kita kena panjatkan banyak syukur dengan keamanan yang kita kecap di Malaysia ni.

    ReplyDelete
  5. sedih....kirimkan doa buat saudara seagama kita disana moga mereka terbela....

    ReplyDelete
  6. Semoga kesengsaraan mereka segera berakhir..kita kat sini tengok gambar baca berita pun tak sanggup dah..sedih rasa..

    ReplyDelete
  7. Sedihnya saudara kita jadi mcm ni. Ada image ke yg ujie tepek dlm entry ni? Tak keluar plak image tu.

    ReplyDelete
  8. Kdg2 rasa malu bila org besar2 kita hatinya jadi sangat kecik utk kes yg sebegini besar....

    ReplyDelete
  9. Memang menakutkan ye bila baca berita mengenai mesir dan syria. Sama2 lah kita mendoakan untuk mereka.

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...