Tuesday, 30 July 2013

Bubur Lambok Pak Hassan & Bunga Bawang

Keinginan tercapai...dapat jugak makan bubur lambok yang menepati citarasa. Alhamdulillah! Staf kat tempat kerja suami berkongsi rezeki dengan semua. Dapatlah merasa bubur lambok Pak Hassan Kg. Baru ni. Kalau ada yang nak order, bolehlah contact nombor kat atas tu ya.


Pertama kali...tengok bunga bawang. Asalnya cuma beli daun bawang kat pasar dan letak dalam bekas berisi air, lepas tu tahan berminggu dan siap kembang berbunga lagi! Saya saksikan sendiri dari kudup sejemput kecik, berkembang jadi kudup yang lebih banyak (gambar kiri). Dan kemudiannya berkembang jadi bunga kecil warna putih yang cantik (gambar kanan). Subhanallah!


21 comments:

  1. Siap ada label lagi bubur lambuknya ye Ujie. Kalau disini tak payah beli Ujie boleh katakan biasa masjid ada buat dan siapa nak diberikan foc.

    Boleh kakak memula terbaca bunga lawang sebab nak kaitkan dgn bubur lambuk tu kan.. mata pun dah tak sharp:)

    ReplyDelete
  2. Cantik bunga bawang tu ditangkap lensa kamera...

    di tempat Che Mid ni pun, setiap hujung minggu kami masak sendiri bubur lambuk. Rasa berbagai.. minggu ni bubuh ayam, minggu depan bubuh daging.. minggu ni tawar, minggu depan terlebih masin ha ha, tapi sodap!

    ReplyDelete
  3. cantik bunga bawang tu..

    sepanjang puasa berbuka mesti kurma dan bubur lambuk

    ReplyDelete
  4. bunga bawang yee .. bukan bunga lawang .. saya ingat bunga lawang ekek ;)

    ReplyDelete
  5. amboi bubur lambuk tu siap ada sticker. mesti sedap

    ReplyDelete
  6. amboi bubur lambuk tu siap ada sticker. mesti sedap

    ReplyDelete
  7. cantiknya! tak sangka secantik tu

    ReplyDelete
  8. sy tiap2 thn dpt bubur lambuk ofis bg...tp biasanya bg husband je mkn sb sy x mkn...

    cantik pulak tgk bunga bawang ni...

    ReplyDelete
  9. jenuh tenyeh2 mata nak bagi nampak no telefon nye...heheeh..saya tak pernah rasa la..jauh sangt..nak kena buat bubur lambuk sendiri la.

    ReplyDelete
  10. Bubur lambuk tu beratur punyer la panjang tau....

    ReplyDelete
  11. tak penah rasa lagi..yumyum..
    comel gambo bunga bawang itu :)

    ReplyDelete
  12. Bubur lambok kg baru ni memang terkenal... nak dapat susah betul...

    ReplyDelete
  13. Tak pernah mkn pun lg bubur lmbuk kg baru...

    1st time tengok bunga bawang..memng comel

    ReplyDelete
  14. tak pernah lagi makan bubur lambuk....
    1st time juga lily tengok bunga bawang ni..cantik..

    ReplyDelete
  15. sedap eh kak bubur lambuk tu??hehe xpnh mkn y tu..dl p.ndak ira g amik bubur kat masjid kg baru tu..sedap gak..

    wahh cantiknya bunga bwg tu..ira pnh nmpk y xkembang mcm belah kiri tu je heee

    ReplyDelete
  16. dah lama sangat tak makan bubur lambuk kak. tgk pun dah tau sedap tu.

    cantiknya bunga bawang yg akak snap tu. tak tau pun boleh kembang cantik camtu sekali.

    ReplyDelete
  17. wahh cantik jugak.. sekarang saya addicted dengan daun bawang.. suka baunya..haha..

    ReplyDelete
  18. wahh cantik jugak.. sekarang saya addicted dengan daun bawang.. suka baunya..haha..

    ReplyDelete
  19. salam Ujie.
    Tahun ni saya tak merasa lagi bubur lambok.. masa dok kat perak dulu selalu jugalah mkn bubur lambok, baik yg diagihkan mahupun yg dibeli

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...