Sunday, 12 May 2013

Ikan Berenang di Ais?


Hehe...kreatif sungguh orang yang menyusun ikan-ikan ni kan.
Jadi nampak macam ikan tengah berenang...menarik!
Gambar ni saya ambil masa nak beli ikan kat Tesco semalam.
Tapi sebenarnya ikan kat sini tak banyak, bila susun gini jadi nampak banyaklah.

Jumpa jugak Ikan Ayam yang rupa pelik tu, tapi tak ambil gambar.
Pernah makan, tapi tak pernah masak dan tengok rupa asalnya.

14 comments:

  1. ikan ayam sedap jugak kalau masak kari...

    ReplyDelete
  2. Ikan ayam? tak pernah dengar lagi tentang ikan ayam. Yang pernah dengar bila JR berkawan dengan rakan2 Cina ialah ikan hantu atau ikan bodoh yg harganya RM80 sekilo tapi sedap dibuat sweet & sour...

    ReplyDelete
  3. tak dapat nak tengok gamba..
    tak kuar2 jugak..
    rugi2..

    ReplyDelete
  4. haah, pandai dia susun, kretip..patu ada beli tak ikan ayam tu? ngidam rasa nak makan, tapi tak ponah laie den jumpo..hee :)

    ReplyDelete
  5. JR:
    ikan bodoh..saya lak tak penah tau. :)

    EITA:
    tadi sbnrnya ada masalah teknikal, ni baru betulkan...tadi mmg takleh kuar gamba. :D

    ReplyDelete
  6. TIHARA:
    tak beli Ikan Ayam pun, lain mcm je rupa dia.. at last beli selar jerr..

    ReplyDelete
  7. sangat kreatif..nampak seperti masih hidup berenang..:)

    ReplyDelete
  8. 1st time dengar ikan ayam ni..

    ReplyDelete
  9. ahahaha mati2 ingatkan betul2 la ikan berenang dalam ais..a'a tesco tak banyak choice.ikan pun dah x berapa elok.zi kalau terdesak sangat zi suka g mydin.barang2 basah fresh2

    ReplyDelete
  10. kikikiki .. ingatkan beul²lah td blh berenang kat ais ikan tu... hujung minggu kalau pg kat pulau caey banyak org jual ikan murah².. tp pg ptglah... org baru naik dr lauk.. sy jrg beli .. suka tgk jer.. sbb dia jual banyakkan baru dpt murah... kami ni 3 beranak jer...

    ReplyDelete
  11. rajin betul pekerja tesco tu susun ikan rupa macam tu kan...hihihih

    ReplyDelete
  12. igtkan berenang betol2 dlam ais..kretif diorang susun, myb xde krja dh kot hu3

    ReplyDelete
  13. comel diorang susun cmnih

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...