Wednesday, 8 May 2013

Antik


Lokasi : SK Seri Medan, Batu Pahat, Johor.
Ni loceng kat sekolah rendah suami.
Memang dah ada sejak dia sekolah rendah di situ.
Sambil mengundi, sempat ambik gambar barang antik ni.

16 comments:

  1. Wahh. macam zaman jepun punya ni kak ujie hehe

    ReplyDelete
  2. Dulu kakak rasa sekolah rendah kakak pun ada loceng macam ini tau. Tapi tak tahulah ada lagi tak.. sebab dah pakai yg elektrik sekarang ni..

    ReplyDelete
  3. yess kat sekolah rendah kitorang pun guna loceng ni jgk..sebelum balik mesti ada sorang pengawas kena bunyikan loceng.ikut giliran hehehe..
    memang antik!

    ReplyDelete
  4. heheh teringat pulak cerita fantasy island.. the plane..the plane!!!

    ReplyDelete
  5. Masa saya sekolah rendah dulu, loceng utk time rehat adalah loceng goyang dgn tangan, macam orang jual eksrim tuh. Skang sekolah dah tak guna loceng camtuh, kan? Semua guna loceng elektrik.

    Nostalgia ni Ujie.

    ReplyDelete
  6. memang antik! zaman saya sekolah rendah dah guna loceng letrik ..

    ReplyDelete
  7. antik memang unik...kalu jual berharga tu..

    ReplyDelete
  8. sekolah rendah lily dulu pun guna lonceng macam ni..nostalgia ni...

    ReplyDelete
  9. Kira okay lg loceng camtu kt skolah husband awk. Husband saya cerita, dulu skolah dia lg daif masa mula2 buka. Nk rehat ketuk kuali sbg pengganti loceng. hehe.

    ReplyDelete
  10. kenangan lama, sentimental value

    ReplyDelete
  11. tengok warna pun dah tau barang antik...lama tu..

    ReplyDelete
  12. Setiap hari Jumaat ada peniaga dekat Pasar Tani dekat rumah saya jual barang antik: tempayan, pasu, basikal, jam, streka dll...

    ReplyDelete
  13. Mmg antik! Punya kenangan dan jasa nya yg tersendiri

    ReplyDelete
  14. kat sekolah rendah saya dl pun ada rasanya,..ish lupa lak nk tgk masa g mengundi kelmarin

    ReplyDelete
  15. antik sungguh.. jarang nk tgk loceng macam nie dah

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...