Tuesday, 23 April 2013

Panduan Ibadat Pesakit


Saya tertarik dengan isu keluaran terbaru majalah al-Ustaz ni,
PANDUAN IBADAT PESAKIT.

Seperti yang kita tahu, ibadat solat tetap wajib dibuat walau sakit terlantar.
Cuma kadangkala kita tak tahu cara nak berwuduk dan solat yang betul...
Berdasarkan keadaan fizikal ada yang berbalut, terlalu lemah dan macam-macam lagi.
Segala persoalan berkaitan Insya Allah terjawab dalam majalah ni.
Menariknya, percuma POSTER MINI panduan pesakit untuk tayamum, wuduk dan solat.

Majalah ini adalah terbitan Telaga Biru (penerbit yang dipercayai).
Dapatkan segera di pasaran dengan harga RM9 (semenanjung).
Fb: al-Ustaz

12 comments:

  1. mmg sesuaiiii sgt..skrg pun sy solat pakai krusi je. tak mampu dah nk bangun dr sujud...takut tak bangun2.. :)

    ReplyDelete
  2. Ada buku keluaran Telaga BIru juga tentang Fardhu Ain. Semua ada dikupas Ujie -dari bab berwudhuk, solat, puasa, mengurus jenazah dll bagus buku tu tau...

    ReplyDelete
  3. ada orang..sakit sikit dah tak buat ibadat wajib..haishh..

    ReplyDelete
  4. ada sesetengah NGO Islam yg bagus, ambil inisiatif buat lawatan ke wad2 di hospital bagi menerangkan cara ibadah ketika sakit...dulu masa saya kerja di hospital, ada NGO sebegini

    ReplyDelete
  5. assalam ujie..acik pun kerap juga beli buku keluarna telaga biru ni

    ReplyDelete
  6. bgs jugakkan blh buat panduan..

    ReplyDelete
  7. kadang2 tu ramai yang tak tau...bile sakit je terus tak nak sembahyang...alasan sakit...

    ReplyDelete
  8. Yg penting nawaitu, kalau dah hati cintakan Allah, ketika terbaring dan tak boleh bergerak pun masih mahu solat. Tapi jika dah hati jauh dari Allah sihat segar bugar pun culas jugak...

    ReplyDelete
  9. aik...ada majalah ni...den tak taw....kat tempat den tak de kot...

    ReplyDelete
  10. bagus jugak isu yang menarik,

    ReplyDelete
  11. kak ujie.. dah beli pun isu al-ustaz yg ni. tapi masih blm hadam sepenuhnya ilmu2 yang sangat bermanfaat di dalamnya.

    ReplyDelete
  12. JEBATEJA:
    Kalau kat area kl/ selangor ni mmg ada. Cuma tak sume kedai jual.

    IZAN:
    Akak pun baru mula baca..^_^

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...