Thursday, 10 January 2013

Hitam


Aku hitam...
Kamu memandang aku hodoh.
Gelap dan tiada daya penarik.

Namun ada yang mengatakan aku cantik.
Hitam itu menawan!

Aku hitam...
Cantik atau hodohnya aku,
Terletak pada 'mata' kamu yang memandangku.
Cantik itu subjektif!


p/s: Pandangan mata selalu menipu. Hitam disangka hodoh dan jahat, putih disangka cantik dan baik. Pandangan hati...itu yang hakiki!

26 comments:

  1. Pandanglah menerusi mata hati yang celik...
    *entri yang bagus

    ReplyDelete
  2. itulah kan.. asal hitam jer.. kata jahat, asal nampak merah jer.. kata garang eh²kan..

    ha'ahla.. semalam jer eh.. ingatkan bermula semalam blh isi sampai 13 jan, 14 blh naik kapal kikikikiki....;p

    ReplyDelete
  3. cantik itu subjektif
    hitam hitam si tampok manggis walaupun hitam ku pandang manis =)

    ReplyDelete
  4. Kalau kena kombinasinya memang cantik...

    ReplyDelete
  5. Hitam itu manis laa macam Na hahaha *perasan!

    ReplyDelete
  6. Ramai negro hitam buat jahat bila takutkan anak pun haa... baik-baik ada negro hitam hahaha....

    ReplyDelete
  7. Putih cpt kotor. Pada yg perasan 'putih', berhati-hatilah~

    ReplyDelete
  8. bak kata slogan iklan rokok dulu.."Hitam Itu Emas"..hehehe..sy minat warna hitam walaupun ramai yang menganggap hitam itu sesuatu yang negetif..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  9. minat jugak warna hitam..tapi baju hitam tak mau..susah nak basuh..heheh

    ReplyDelete
  10. hitam itu menawan:)

    cantik angsa tu berbulu hitam berbibir merah!

    ReplyDelete
  11. lawa angsa ni..snap kat mana ujie? :)
    pesanan macam dalam lagu nasyid tu..
    yang penting takwa..yang tu yang Allah pandang..moga kita semua jadi orang yang bertakwa..

    ReplyDelete
  12. hehe..dh macam lagu nasyid..kita selalu guna ayat pandangan mata selalu menipu dekat anak murid kita tau! ;) khususnya yg lelaki la..

    ReplyDelete
  13. yup..dunia mmg penuh diskriminasi, salah satunya, warna kulit...Itu lah fitrah manusia

    ReplyDelete
  14. TIHARA:
    koleksi gamba lama..snap kat Colmar, bkt tinggi Pahang.

    TIHARA & ROS:
    hehe..mmg cedok dari nasyid tu pun.
    Meh kita nyanyi sama2!

    ReplyDelete
  15. Rakyat Amerika yg majoritinya berkulit putih itu pun pilih presiden mereka yg berkulit hitam, kerana bagi mereka yg menentukan masa depan negara mereka bukan warna kulit org itu tapi kepintaran akalnya....

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  17. suami saya selalu ckp pada adik lelakinye yang bujang..

    "kalo kereta mesti nak kale ITAM sbb menawan,kalu isteri mesti nak yang PUTIH,kenapa taknak itam yg menawan"

    setuju2..sesuatu perkara tu tak bergantung pada rupa dan warnanye

    ReplyDelete
  18. hitam itu tetap menawan dihatiku... :)

    ReplyDelete
  19. yaaa...btul...hitam itu subjektif...len org len pandangannya :)

    ReplyDelete
  20. liya setuju... ^_~
    pandanglah guna mata hati ^_~

    ReplyDelete
  21. betul2, akak hitam tp menawan, opssssssss terlebiy sudaa..

    ReplyDelete
  22. cantik pe hitam 2...hehehe

    hitam2 sitampuk manis
    biarlah hitam bila dipandang tetap manis...

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...