Wednesday, 26 December 2012

Jawapan & Pemenang Teka Buah

Ini gambar penuh buah tadi...

Cantik buahnya..
Pokoknya tak besar mana pun...

JAWAPANNYA:
BUAH POKOK KARI


PEMENANGNYA:

TAHNIAH! Sangat pantas menjawab.
Tahniah juga buat UMI ALYA dan NORZIEHANY yang beri jawapan betul.
Kepada SM sila buat pilihan samada RM10 top-up (beri no. h/p & service provider) atau tunai RM10 (beri no. akaun CIMB/BSN). Email detail kat SINI ya.
Terima kasih jugak kepada korang yang berusaha menjawabnya.


p/s: Sebenarnya saya sendiri baru kenal dan tahu yang pokok kari ada buah. Gambar di atas diambil semasa saya ke Nasuha Herbs & Spices aritu. 

*update: Hadiah diberikan kepada UMI ALYA (selaku orang kedua jawab betul) atas pemintaan pemenang (SM). 

19 comments:

  1. serius tak pernah tau pokok kari ada buah..pokok kat umah tak pernah berbuah pun...berdaun jerr ^_^

    ReplyDelete
  2. pokok kari jika subur mmg ada buah.. tahniah kpd pemenang..

    ReplyDelete
  3. Tahniah buat pemenang...lily pun baru tau tu buah pokok kari...

    ReplyDelete
  4. haha! mula ingatkan pokok kesum, tapi tengok tangkai lain macam je. mungkin kari kot sebab selain daun kesum, daun kari pun banyak guna dalam masakan. pernah jugak jumpa daun kari dalam inti karipap...

    ReplyDelete
  5. ala xtau plak ada contest aduiiiii terlepas nk dapat hadiah hahaha

    padahal zie pun xtau ni buah pokok kari hahaha

    ReplyDelete
  6. CIKGU MA:
    tak pernah jumpa pun kan..

    UMIALYA:
    Camtu..walau pokoknya besar blm tentu subur.

    LILY:
    sama2 tambah ilmu..

    SM:
    jadinya ni kira tekaan yg tepat la ya? Ingatkn mmg terer bab tumbuhan...terer gak SM mengagak. ^__^

    ReplyDelete
  7. Boleh makan ke tak buah kari ni ujie? Nampak mcm masam je.

    ReplyDelete
  8. hahaha..tatau pun pokok kari ada buah :P

    ReplyDelete
  9. LYD:
    tak taulah. tapi kalau daun boleh mkn..harus buahnya boleh jugak.

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah, rezeki dak alya, terima kasih ujie & SM..

    ReplyDelete
  11. Haaaaa??? 1st time dengar pokok kari ni ada buah! ekekekeke..mmg saya tak tahu.

    ReplyDelete
  12. ehehe buah kari upenye..matik2 ingat melinjo..yg kat rumah saya x penah berbuah sbb muda lg..tahniah kpd pemenang :)

    ReplyDelete
  13. kat rumah mertua saya pokok kari macam pokok rambutan..punye la rimbun nya..tapi tak pernah tengok buah dia..

    ReplyDelete
  14. Alamak.. Terlepas sudah... First time tau pokok kari ada buah.

    ReplyDelete
  15. serius pertama kali saya tgk.... tak pernah pulak pokok kari kat rumah mak saya tu berbuah..

    ReplyDelete
  16. baru tau pokok kari pun ada buah kak.. alahai..

    ReplyDelete
  17. Pertama kali tgk buah kari....
    Tahniah kpda pemenang....

    ReplyDelete
  18. dulu memang x tau pokok kari ada buah...bru ni masa gi jln kt shah alam ada terjumpe pokok kari yg besar..penuh dgn buah dia..

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...