Monday, 19 November 2012

Tapai Goreng

 
 
Sekali tengok macam pisang goreng.
Rupa-rupanya Tapai Goreng!
Pertama kali tahu dan pertama kali mencubanya.
 
Rasanya?
Suami saya kata...ok, sedap!
Saya pulak...err, tak kena citarasa kat tekaklah.
Lebih gemar tapai yang biasa tu, terutamanya tapai pulut.
Harga?
Yang saya beli ni harganya 3=RM1.
 
 
p/s: Ni sebenarnya lunch saya semalam...mee goreng, tapai goreng, pisang goreng dan air kelapa. Semua makanan bergoreng! Sarapan pagi dah makan nasi, tengahari rasa muak pulak.


29 comments:

  1. lor,..tapai pun dah mcm2 innovasi. hari tu baca pasal tapai susu. ni bergoreng pulak? hihi

    ReplyDelete
  2. Mak sy dulu selalu bt minum ptg dgn tapai ni. Tapi takley selalu la. Bygkan kadar karbo die. Ngeri!

    ReplyDelete
  3. salam kenal.Cam heran lak sbb tak pernah jumpa/mkn tapai goreng camni...tapai ubi ya?

    ReplyDelete
  4. tapi ubi kakak suka Ujie. Tapi kalau yg pulut belum pandai lagi nak makan..

    Tapi ubi kalau goreng macam jemput-jemput tu pun kakak suka.

    ReplyDelete
  5. CHEQNA:
    saya tak biasa mkn lg kot, jejak t'ganu ni baru la jumpa..

    MUNN:
    tapai susu akak pulak tak penah tau.

    FARA:
    jgn bygkan..nanti sume takmo mkn...^__^

    AZATIE:
    a'ah..ni tapai ubi.

    KAKZAKIE:
    sama ke tak yg goreng mcm jemput2 tu dgn yg kat atas ni ya? yg dlm gambo ni betul2 tapai ubi biasa tu di goreng dgn tepung rangup.

    ReplyDelete
  6. as salam

    saya pun tk minat tapai goreng..kat sana mmg biase dah makan nasi pagi2 selain nasi lemak..nasi belauk, nasi kerabu,nasi hujan panas..ns kerabu je plg ske:)

    ReplyDelete
  7. izan baru tgk 1st time ni kak... ikut tekak masing2 lah kan.

    izan kalau tapai mmg suka. tak kisahlah ubi ke pulut ke..

    ReplyDelete
  8. Gelap sgt warna dia. Saya rasa saya pun mcm ujie kot. Tak kena selera saya. Kurang minat skit tapai goreng.

    ReplyDelete
  9. tak penah plak jumpa tapai goreng. Mcm mana tuu? Selalu yg da di bungkus dalam daun/tupperware tuu...

    ReplyDelete
  10. tak pernah lagi rasa tapai goreng nie..
    selalu makan tapai pulut tu je.. sbb tu feveret kita hehe

    ReplyDelete
  11. assalam ujie..acik pernah makan tapai ubi goreng dan satu tempat je yang acik suka...

    ReplyDelete
  12. tapai grg..suker...lama dh ni ujie...mgkn bru jumpe kan :)

    ReplyDelete
  13. unik. kat mana nak dapat ni kak ujie ?

    lama tak datang sini :D

    ReplyDelete
  14. laaa..ingatkan akak sendiri yang goreng tapai nie...hahahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. tak penah rasa... tapi tapai pulut memang suka...

    ReplyDelete
  16. 1st time dengaq tapai goreng ni :D

    ReplyDelete
  17. TIHARA:
    iyelah..sejak dok sini tiap pagi saya mkn nasi. mcm2 nasi..

    IZAN:
    lain org lain sukanya kan..

    LYD:
    gelap sbb garing. yg luar tu mmg sdp garingnya.

    KAYNA:
    tapai ubi yg biasa tu, digoreng mcm goreng pisang.

    LIYA:
    sama la fevret kita. :)

    ACIK:
    kat N9 pun ada ya?

    AYUT:
    kat selatan tanahair mmg takde jumpa pulak.

    MAII:
    beli kat setiu, t'ganu.
    mmg lama dah tak 'nampak' Maii ni..^_^

    AZLAN:
    baru berkenalan dgn tapai goreng ni..

    CHO ZILA, MYRA:
    saya pun, baru 1st time rasa.

    ReplyDelete
  18. pernah dgr ... dan pernah sekali makan .. hurmm boeh tahan lahh ;)

    ReplyDelete
  19. kakak ita suke makan taper ubi kayu ni ...
    ita tak pernah makan....
    lebih suka taper pulut..dalam daun getah..

    ReplyDelete
  20. Bukan saja JR tak pernah tengok tapai goreng, dengar pun tak pernah!! Pasti sesedap tapai basah kan?? Tapi tapai tetap tapai, bahaya jika dimakan banyak2...

    ReplyDelete
  21. First time tau tapai goreng ni..M follow sini ye..keep in touch..

    ReplyDelete
  22. dulu masa study kat kelantan selalu gak makan tapai goreng.yela dulu tapai ni peberet.tapi skang babai tapai huk huk

    ReplyDelete
  23. husband saya suka tapai goreng ni.. saya kureng..sbb mmg tak berapa suka tapai..hehehe..

    ReplyDelete
  24. Tapi Na tgk macam ayam goreng ;D

    ReplyDelete
  25. Jna:
    tu maksudnya jna tgh teringin nak mkn ayam goreng..^__^

    ReplyDelete
  26. sedap ni, tp x boleh mkn byk sngat hehe

    ReplyDelete
  27. TAPAI GORENGGG NYUM² SEDAPPNYA.. NAPE X SUKE PULAK... TP KALAU GARING SGT RUPE DLM GAMBAR NI MMG LAH X SEDAP KOT PAHIT ERKK...

    ReplyDelete
  28. tapai yg biasa tu pun sy xbape blh terima...heheh yg ni tataw la tak penah try...nmpk mcm sedap je pulak bila goreng..

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...