Thursday, 8 November 2012

Jom 'Check' Betul-Betul..



Kalau ada yang tersilap, atau terlupa...
Sama-sama kita perbetulkan ya!
^__^


p/s: Sumber asal tak diketahui, terima kasih kepada yang menghasilkannya. Digalakkan untuk korang sebar luaskan (copy paste je gambar kat atas).

20 comments:

  1. same2x meningatkan dan beringat :)

    ReplyDelete
  2. Moga dijadikan panduan.

    Ada cerita nie Ujie jgn ketawa tau. Terjadi pada kakak dan abang masa nak solat sunat tawaf di Baitullah sebaik selesai tawaf sunat. Tempat memang berasak biasalah. Kakak solat sebelah abang tetiba abang baru rokaat pertama dia batalkan dan beralih. Habis solat kakak tanya kenapa? Abang kata abang hilang khusyuk sebab sebaik abang duduk ada perempuan yg rukok betul-betul depan muka abang - nampak seluar dalam dia pink sebab seluar dia warna putih dan blouse dia pakai cuma paras punggung aje. Ini depan kaabah tau Ujie. Bayangkan...

    Insya-allah jemaah haji M'sia tak macam ini.

    ReplyDelete
  3. KAKZAKIE:
    Astaghfirullah kak! Aduhai..
    Tapi saya dah tergelak besar pun masa baca td..^__^

    Buat ingatan & sempadan kita.

    ReplyDelete
  4. selalu kita terlepas pandang aurat lelaki. ramai anggap tak kisah bagi lelaki yang bakai seluar paras bawah lutut. katanya aurat cuma dari pusat ke lutut je. tapi kalau dah nampak betis yang berbulu seksi dan mendatangkan keghairahan si perempuan yang memandang tu, macamana? (sekadar meminta pendapat)

    ReplyDelete
  5. peringatan buat wawa jugak ujie :) terima kasih..:)

    ReplyDelete
  6. as salam

    insya Allah gambar ni bertujuan untuk dakwah..kita manfaat kan sama2..tahnks ujie :)

    ReplyDelete
  7. SM:
    betis lelaki mmg bkn aurat, dan umumnya prmpuan tak 'berminat' dgn betis lelaki pun.

    Tapi kalau ada jugak prmpuan yg anggap bhg. tu seksi..prmpn tu kenalah berusaha menundukkan pandangannya. dan kalau lelaki tu tau, kenalah hindarkan diri dari tayang betis lagi. (mmg lebih sopan utk lelaki berseluar panjang sbnrnya)

    Skdr pandangan saya je..wallahu a'lam.
    *entri berkaitan: http://ujieothman.blogspot.com/2011/11/lelakikamu-pun-ada-aurat.html

    ReplyDelete
  8. tq ujie..ye kita kena saling ingat memperingati..

    ReplyDelete
  9. Trima kasih ujie.. gambar sebegini perlu disebar luaskan utk sbb masih ramai wanita yg beranggapan menutup aurat sekadar bertudung sahaja

    ReplyDelete
  10. datang bertandang ni. hye..salam kenal. nanti singgah ye..

    ReplyDelete
  11. Untuk renungan bersama... TQ :D

    ReplyDelete
  12. sama2 ingat mengingatkan..kadang2 terkhilaf jgk

    ReplyDelete
  13. saya pun tumpang gelak baca kisah kakzakie..hahaha..

    ReplyDelete
  14. moga wanita2 di luar sana istiqamah dalam menutup auratnya ^__^ kasih sayang Allah sgt banyak pada hamba yg mengikuti suruhan-Nya dan mengamalkan cara hidup Islam yg sebenar.. :)

    Jazakillah sis atas peringatan di dalam entri ni :)

    ReplyDelete
  15. terima kasih ujie saling mengingati..

    ReplyDelete
  16. insyaallah, buat masa ni semua tu ct ikut...pkai stokin je ct xkekalkan lg :)

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...