Saturday, 17 November 2012

Cerita Basi

Saya menyelak helaian sebuah akhbar berbahasa Melayu ini.
Melihat tajuk-tajuk berita yang terpampang.
"Eh, aku baca suratkhabar bila ni?"
Saya melihat tarikh akhbar tersebut.
Sah! Suratkhabar hari ini.

Tapi kenapa berita-berita yang ada masih sama?
Cerita yang saya dah baca dari minggu lepas!
Topik yang sama...cuma ulasan individu yang berbeza.
Cerita basi!!!

Okey, tak perlu saya membebel.
Letak saja akhbar yang mengutuskan cerita basi ini ke tepi!

Sambil mulut terus mengomel...
Melayu dengan Islam pun tak boleh beza!
Melayu itu bangsa, Islam itu agama.
Apa yang susah sangat???


p/s: Pesan suami...jangan tulis pasal politik, jangan sentuh sultan Melayu. Okey, saya tahan jari. Entri ni cuma pasal akhbar dan cerita basinya je. 
 

14 comments:

  1. assalam ujie..sama lah kita..he he
    acik dah alam sangat tak beli suratkhabar..acik tau berita2 pun dari blog je

    ReplyDelete
  2. rasanya mcm tahu je topik ape:)
    meluat kadang2 nak baca paper n tgk berita.benda kecik di besar2kan, benda yang xde ape2 pun boleh buat isu..ok tahan jari jap hehehe

    ReplyDelete
  3. as salam

    haha..tu bunyi macam nak meletop je..sabo sabo..

    ReplyDelete
  4. ita dah lama sangat tak baca surat khabar...

    langsung tak tahu perkembangan apa2..

    ReplyDelete
  5. muger2 negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn

    ReplyDelete
  6. aduhai...! (menahan diri dan jari daripada memberikan komen, takut tergelincir masuk isu sensitif/politik)

    ReplyDelete
  7. smnggu ni mmng tak baca s/khabr walau ada depan mata....

    ReplyDelete
  8. ACIK:
    tak yag beli la paper yg satu ni, membazir duit je.

    SHAHZEE:
    tu la pasal, naik meluat jadinya.

    TIHARA:
    yelah, ni entri hasil sabar la ni. :)

    EITA:
    paper free..layan baca jugaklah..

    WAK GELAS:
    amin..dengan izin-Nya!

    SM:
    tak best kan..tak boleh suarakan apa yg kita yakin benar.

    MP:
    dah ada dpn mata, baca tajuk pun ok.

    ReplyDelete
  9. malas nak baca paper..lagi2 yg jadi lidah rasmi parti..boring..

    ReplyDelete
  10. RAI:
    lidah rasmi, walaupun tak diwartakan begitu. huh..

    ReplyDelete
  11. dah lama sangat tak beli suratkhabar kak... baca online aje. tu pun jarang sangat~

    ReplyDelete
  12. TAHAN JARI YER.... HIHIHIHIHI .....

    BIASERLAH NAMA PUN SURAT KHABAR KLU X TULIS YG KONTROVERSI SAPE NAK BELIKAN... SKRG DAH RAMAI BACA ONLINE.. DAH RAMAI YG SUKE DGR BERITA JER... DGR X SEMESTINYA KENE PERCAYA KAN...

    ReplyDelete
  13. jarang sgt baca paper...heheh...ye la dua isu tu silap2 blh masuk paper n TV,ada blogger yg dah kena...

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...