Thursday, 22 November 2012

Bertindak Luar dan Dalam

Isu Palestin berkumandang lagi...
DOA kita panjatkan buat kemenangan Palestin.
DERMA kita hulurkan buat membantu saudara di sana.
BOIKOT kita lancarkan sebagai usaha melemahkan Yahudi.
Syukurlah...kita masih punya rasa peduli.
Kita bertindak!
 
Tapi masih ada yang belum lengkap...
Mari kita lihat dalam DIRI sendiri.
Andai masih ada lompang yang perlu dibaiki.
Dalam mencari redha Ilahi.
Jiwa Muslim sejati, itulah yang digeruni musuh Islam!

Jom! Kita bertindak luar dan dalam.


IRM (Islamic Relief Malaysia)
Cover Photo
Aqsa Syarif
*Masih belum menderma? Berilah seikhlas hati. Walau kecil pada nilai, namun besar pada makna. Sila KLIK pada banner untuk ke Fb mereka. Kedua-duanya adalah antara saluran yang boleh kita percayai untuk menderma.

p/s: Bertindak luar dan dalam, bukan cuma untuk rawatan penyakit je.
 


25 comments:

  1. kalau lah umat islam seluruh dunia bersatu kan..lagi2 negara negara kaya.. jangan kata seluruh dunia.. kalau setakat kat malaysia pun kita akan dapat rasa kesan kemakmurannya..

    ReplyDelete
  2. luar dan dalam...in shaa Allah..jom same2x ye Ujie :)

    ReplyDelete
  3. Klu dpt BE colgate, nak gune tak duit yg nuffnang bg tu? Heeeee!

    ReplyDelete
  4. semoga allah melindungi saudara2 kita disana

    ReplyDelete
  5. Begitulah, kadang2 kita sendiri was-was dengan saluran yang ada.

    ReplyDelete
  6. Bertindak luar dan dalam ni lah yang masih ramai org gagal laksanakan. Ada yang kata cukup hanya sekadar berdoa. Ada yang hanya boikot je tak berdoa. Ada yang berdoa dan menderma tak tak boikot. Macam2. Tapi semoga Allah menerima semua amalan kita.

    ReplyDelete
  7. Mari kita berdoa agar Allah melindungi saudara kita di sana. Juga berdoa kpd diri sendiri supaya menghindari produk Yahudi yg hasil belian kita akan mereka gunakan utk membeli senjata membunuh saudara2 kita. Juga berdoa agar kerajaan kita menamatkan hubungan dagang dgn Israel yg hasil keuntungannya digunakan utk membunuh org2 Palestin...

    ReplyDelete
  8. as salam

    semuga bumi palestine aman dari yahudi durjana..mungkinkah waktunya makin hampir..wallahualam

    ReplyDelete
  9. pertamanya, boikot barangan dorang ni...

    ReplyDelete
  10. ya allahhh kak
    saya x sanggup tgk pic tuu
    dgr berita terbaru
    dah ada gencatan senjata kan
    alhamdulillah

    ReplyDelete
  11. teruskan mnderma wpun dah diisytiharkan gencatan snjata..byk sgt dah kerosakan kat sana. darah pun tak ckup..

    ReplyDelete
  12. muger2 negara akan tetap aman damai sejahtera sentosa senantiasa.. aminn

    ReplyDelete
  13. Yup Mari kita memberi apa yg mampu utk mereka ;)

    ReplyDelete
  14. FARA:
    saya ada bg pndpt ni kat entri fara..

    LYD:
    pd saya..yg terbaik kita buat semua tu.

    JR:
    sanggupkah kerajaan??

    TIHARA:
    Gerun memikirknnya tiha..

    MUN:
    betul. Gencatan senjata cuma sementara. Camtulah yg berlaku sejak puluhan thn. Perjuangan utk Palestin tak terhenti sampailah bumi palestin bebas dari Yahudi.

    ReplyDelete
  15. kat pasaraya pun ada tabung gaza..mudah je nak menderma.seringgit pun boleh..

    ReplyDelete
  16. semoga mereka semua dalam lindungan Allah..

    ReplyDelete
  17. sama2 lah kita brdoa untuk mereka :)

    ReplyDelete
  18. insaf rasa bila tengok pnderitaan mereka..
    huu.. +_+

    ReplyDelete
  19. bila tengok berita kt TV pasal isu gaza ni memang rasa sedih,geram.nyawa manusia mereka permainkan..gencatan senjata dari dulu lagi kot tp kejap je,nanti diaorang serang lagi...;(

    ReplyDelete
  20. kita kat sini bila ujan dah berkeluh mereka kat sana tu berhujan kan peluru .. kesiannya .. YA Allah selamatkanlah mereka.

    ReplyDelete
  21. mudah2an Allah melindungi mereka..

    sedih sgt tengok..ni pon dah syukur genjatan senjata tu berjaya..

    ReplyDelete
  22. Sama2 kita bertindak! Semoga Allah melindungi mereka disana

    ReplyDelete
  23. akak..ciktom minta izin copy link gambar masukkan dlm next entry blog ciktom ye..

    ReplyDelete
  24. CIKTOM:
    yg derma tu? tak payah izin2..sebaran yg baik. :)

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...