Wednesday, 12 September 2012

Sendiri dan Sunyi


Duduk bersendirian, tidak semestinya kita kesunyian.
Ada ketikanya kita masih rasa keseorangan, di tengah-tengah kawan yang ramai!


*****************************************************

Sekarang ni walau duduk sorang-sorang, ada teknologi internet yang membuatkan kita tak rasa bersendirian dan sunyi. Masih boleh duduk tersenyum dan ketawa walau sendirian.

Tapi kadangkala kita masih rasa sendirian dan sunyi di tengah-tengah kawan atau ahli keluarga yang ramai. Sebab orang lain pegang gajet masing-masing dan sibuk berkomunikasi di alam internet. Seolah-olah kita tak wujud di depan mata dia.

Sendirian tak mesti sunyi. Berdua atau lebih, belum tentu mampu memecah kesunyian.

15 comments:

  1. Salam, ni luahan perasaan orang zaman millennium ni. Bila semua orang bergajet. Bersabar saja la wahai sunyi.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum.....

    singgah maraton kesini ...
    betul tu .. org sekarang bz dok gajetkan... raya pun bwk gajet, bukan nak borak² ermmmm .... saboo jerlah....

    ReplyDelete
  3. Sebab itu kena hadkan masa apa lagi kalau dalam rumah berkeluarga. Kalau ibu-bapa-anak-cucu semua sibuk dgn gajet last bagai tak ada komunikasi - kurang baiklah...

    ReplyDelete
  4. orang zaman sekarang..jadi pelik plk bila duduk kat mana2 x pegang gajet canggih

    ReplyDelete
  5. Tu maknanya kita kena bergajet jugalah nampaknya...

    ReplyDelete
  6. LYD:
    hahaa..luahan pun ikut zaman ek.

    MASYA:
    tu yg tak elok..kecik ati kan.

    KAKZAKIE:
    boleh terjejas keluarga kalau masing2 asyik dgn gajet.

    SHAHZEE:
    iyelah..betul3! dah terbalik..

    MIE:
    alasan yg baik!

    ReplyDelete
  7. kadang rasa sunyi bila takde anak ni ..tapi Allah sentiasa menemani walau di mana kita berada kan.. :)

    ReplyDelete
  8. masing-masing terlalu sibuk dengan dunianya.

    ReplyDelete
  9. kenapa tetiba akak post entry sunyi2 plak nie..nie mesti kes hubby ade outstation..hahahaha :D

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  10. AZLAN:
    aish..idak le gitu. saje tetiba terfikir idea gini..tulislah. ^_^

    ReplyDelete
  11. kdg2 bersendirian lebih tenang utk keadaan tertentu...:)

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...