Tuesday, 7 August 2012

KR1M

Komputer riba 1Malaysia

Komputer Riba 1Malaysia (KR1M) ni merupakan satu projek penting di bawah Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI- National Broadband Initiative) yang telah dilancarkan pada 24 Mac 2010 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Ia bertujuan untuk mencapai sasaran penembusan jalur lebar pada kadar 50% menjelang akhir 2010. Kumpulan sasaran- 65% untuk pelajar yang kurang berkemampuan dan 35% untuk golongan berpendapatan rendah. Pendapatan isi rumah mestilah RM3,000 ke bawah. Setiap isi rumah hanya layak untuk 1 unit KR1M sahaja.


Cara memohon:
Permohonan boleh dibuat di pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) atau di pejabat kawasan DUN /Parlimen masing-masing.

*sebarang pertanyaan boleh terus tanya kat SKMM. Saya tau setakat ni je.


p/s: Balik kampung raya nanti bolehlah bagitau keluarga/sedara mara yang mana berkelayakan supaya memohon KR1M ni. Peluang dah ada, cuma kena usaha sikit.

13 comments:

  1. kalau dapat best jugak kan ujie..pernah dengar je..tapi anak2 kata kawanya ramai yang dapat

    ReplyDelete
  2. warga felda ada dapat.tp under program 1 malaysia netbook initiative.sama ke ngan KR1M ni?..mak ayah x guna so saya la yang amik hehehe

    ReplyDelete
  3. Ramai nak tapi ramai yang jual balik jugak..cuba buka mudah.my jual murah je rm500..boleh nego lagi

    ReplyDelete
  4. SHAHZEE:
    sama rasanya. Untungla zee..tak pasal dpt netbook free. ^_^

    ELIH:
    Ada dgr jugak.
    isunya..yg dpt tu mybe tak tau camne nak guna @ mmg tak perlu kpd netbook. so..jual je lah.

    ReplyDelete
  5. untung la shahzee sebab adik die ni yg uruskan hal pengambilan laptop free tu...hihihihihi

    ReplyDelete
  6. untung sekarang mcm2 benda free dpt...saya dulu nk laptop,korek duit simpanan, berlapar.dah la laptop masa tu mahal lagi...

    ReplyDelete
  7. untungnye kalau dapat ni secara percuma...

    ReplyDelete
  8. kalau rasa2 layak, mohonlah bayk kebaikannnyer ni!

    ReplyDelete
  9. Kalau digunakan untuk kebaikan alhamdulillah. Jangan guna utk tgk benda bukan2 dah la.

    ReplyDelete
  10. Baguslah.. Sekurang2nya membantu yg tidak berkemampuan...

    ReplyDelete
  11. untung la kalau dapat..kalau saya yang dapat lagi la untung..heheh

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...