Wednesday, 11 July 2012

Tak Perlu Sempurna...




Tercatat sebuah kisah berkaitan kata-kata di atas dalam entri AKU TAK LAYAK....
Moga ia memberi motivasi buat kita untuk terus saling memberi peringatan, sambil memperbaiki diri.

10 comments:

  1. menarik...tersentuhpun ada tersentap kejap pun ada....

    ReplyDelete
  2. Salam singgah di pagi hari......bersama sama kita memperbaiki diri :)

    ReplyDelete
  3. setuju..kadang2 kita nak tegur org pun ada yg kata.."eleh macam dia bagus sangat"

    tapi kalau nak menegur biarlah kena caranya..kebanyakan org tak nak terima teguran sbb teguran tu dibuat dengan cara memalukan atau gaya yang offensive..sebenarnya dalam hati setuju..tapi malu nak mengaku..

    ReplyDelete
  4. susah juga nak tegur menegur ni..1 takut tak kena cara nt org kecik ati n salah paham ngn kita..2 takut macm tu la kita pulak dikata orang padahal kita pun tak sempurna..huhu..

    ReplyDelete
  5. Salam Ujie,

    Ingat mengingati itu tanggungjawab setiap mukalaf....Allahua`lam

    ReplyDelete
  6. menegur biarlah dengan cara yg betul..Insyallah..sama2 kita memperbaiki diri...

    ReplyDelete
  7. teuguran berhemah tu mmg penting. sebab tak semua org boleh terima teguran yang kasar..:)

    ReplyDelete
  8. Tambah sikit, cara menegur yg baik:
    -berdua sahaja..bkn dpn org lain.
    -mulakan dgn kata2 maaf krn ingin menegur.
    -buat teguran dgn ayat manis dan tak meninggi suara.

    Insyaallah..

    ReplyDelete
  9. betol tu.. harus berpijak di bumi nyata..ingat bahawa DIA sentiasa ada....salam kenal...

    ReplyDelete
  10. Thanks kak Ujie... kita manusia biasa tak pernah lari dari melakukan kesilapan kan.. tanpa peringatan tak tau la... ermm.. tqvm

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...