Saturday, 31 March 2012

Ada Buat Kad Ni?

Kad nama dalam simpanan saya.

Sebenarnya dah terlupa pasal kewujudan kad nama dalam simpanan saya ni. Bila bukak Fb tadi, Groupon Malaysia ada sebut pasal kad ni. Memang menggamit memori zaman sekolah menengah sekitar tahun 90-an. Tersenyum sendiri menatap kad-kad nama ni semua...terkenang kawan-kawan lama. 

Harganya kalau tak silap ingatan saya, RM3 untuk 10 kad. Ada katalog dan kita boleh pilih gambar untuk kad kita. Ada gambar kartun, artis, bunga, pemandangan, haiwan...pilih je ikut minat kita. Entah siapa yang jual, saya pun tak ingat. Yang pasti ia memang tersebar luas dan memang mendapat sambutan ramai. Lepas dapat kad bolehlah kita bagi kat kawan-kawan. Seronok semacam je...macam boleh bagi kad bisnes pulak!

Walaupun agak membazir sebab zaman sekolah bukan ada duit sangat pun, tapi ia kini jadi satu kenangan manis dan seolah-olah tanda ingatan daripada kawan-kawan lama. Bagi korang yang ada, apa gambar yang menjadi pilihan pada kad nama korang?

25 comments:

  1. addaaaaaaaaa!! =D

    meriah zaman kecik2 dlu kan.sy punya kad mana pg ntah..huhu


    *officially nak panggil kak ujie ye? =)

    ReplyDelete
  2. Saya ada juga kad macam tu kak..
    Masih lagi simpan saya dgn kawan2 punya..
    Memang best masa zaman sekolah dulu..
    Hehehe. :)

    ReplyDelete
  3. eyy saya ada jugak kad ni..tak pasti ada lg dlm simpanan ke tak ...

    gambo yg jadi pilihan, kereta sport2 tu, leon lai meng haha, aaron kwok, bunga2 n katun2 pun ado..abeh duit mak pak..keh3 :D

    ReplyDelete
  4. pnh buat dl..hee

    tp dah xda da..kekeke..

    dl ira sll buat y mcm musim luruh tu kot..hee

    pss : k.ujie..ira lmbt lg nak kahwin..hee..sj je gatai post..ahha ;p

    ReplyDelete
  5. ada ada....
    sekarang ada lg kat KG=))))

    mcm2 gambar ada tau..
    sy dulu selalu bisnens ni, n selalu ;la dapat kad free=)))

    ReplyDelete
  6. MUNNA:
    apa2 pun okey je..tak kisah pun. ^_^

    TIHARA:
    keta sport..leon lai..hahaa..boleh tahan citarasa tiha!
    citarasa bdk remaja kan..

    AINE:
    oooh..ni la agen kad nama tu ya! syok la awak dpt free..byk la kad.

    ReplyDelete
  7. nostalgia ni....terasa rindu.




    dahulu masa darjah 2 dan 3 pernah buat desakkan si kakak. kerana kalau ada cukup 10 tempahan maka akan dapat 1 tempahan kad percuma.(kalau tidak silap la)

    ciss.... dan sampai skrg masih ada lagi simpanan kad2 tu di dalam 1 bekas. hahahaha

    thanks ujie kerana membuat aku kembali mengigat semula pada zaman ni..

    ReplyDelete
  8. haha . betul . tapi masa Tia dulu , kengkawan yang banyak bagi .. Tia masa tu manada duit .. hehe

    ReplyDelete
  9. hahaha banyak banyak . dulu eyda salu buat gambar westlife , siti , newboys , sape lagi ntah . banyak woo kumpul . salu tunggu posmen kat depan rumah sebab takut kantoi ngan mak buat kad banyak2 . tapi last2 buang jugak . kehkeh

    ReplyDelete
  10. hehehe... tiba2 teringat zaman kecik2 dolu... :)

    ReplyDelete
  11. ita pun ada....
    dulu2 memang giler lah dengan kad macam ni..
    ita punyer gambo motor besar n gambo takashi sorimachi....
    masa tu tengah giler citer GTO...

    mengusikkalbu betol lah...

    ReplyDelete
  12. masa sekolah rendah! boleh belajar buat bisnes dengan benda ni.

    ReplyDelete
  13. mestilah penah kak. tapi tak simpan pulak...ish rugi kan. boleh bt kenangan.

    ReplyDelete
  14. saya rasa cam tak simpan kad2 ni, sbb bila kawan bagi entah saya letak mana2 je... saya sendiri pun tak pernah tempah sbb masa tu rasa cam mahal je.

    ReplyDelete
  15. saya takpernah dpt kumpul benda2 camnie..mungkin sebab memang perangai sy yg suka meletak barang merata-rata..hehehe..anyway best kan bile jumpa barang kita yang lama..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  16. waa. teringat masa zaman kecik2.. hehe.. kad tu pun dah hilang.. hihi.. aloo rindunya kawan!!!!!!

    jom tambah ilmu sikit=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/04/kalau-lah-kita-faham.html

    ReplyDelete
  17. ada kawan yang bagi masa sekolah dulu tapi saya tak pernah buat kad ni sebab dulu kalau rm3 tu besar nilai nya..sehari belanja sekolah pun 20 sen..mana nak cekau rm3 tu..heheh

    ReplyDelete
  18. pernah jugak buat hahaha.. terjebak² sekarang ntah mane semuanya pergi....

    ReplyDelete
  19. TP:
    mangsa buli ni..,^___^

    MISS B:
    nakal eyda ya..buat byk2!

    EITA:
    ganas gak eita nih! hahaa

    SM:
    bisnes yg perabihkan duit kwn2..^__^

    ReplyDelete
  20. yup mangsa buli kakak2 aku sis hahaha

    ReplyDelete
  21. dulu saya salah sorang yg suka tempah kad ni.pic artis, pemandangan, bunga semua pernah pilih....letak pulak nama yg direka yg nampak glame.rasa best je ada kad,mcm kad bisnes la konon2...hehee.masih ada dlm simpanan kad yg xabeh bg kawan n kad kwn2 dulu.....:)

    ReplyDelete
  22. aaaaa dulu zaman sekolah banyak sangat simpan kad ni..ahaha..memori2..sekarang dah hilang semua tah ke mana..hehe

    ReplyDelete
  23. x penah buat pun.kesian kan sbb xde duit..3rgt rasa mahal sgt..
    tgk kwn2 buat teringin tapi telan air liur je la huhuhu

    ReplyDelete
  24. AISHAH:
    ceh..siap buat nama glamer tu!
    tak terfikir plak dulu..hahaaa

    SHAHZEE:
    kira awak kuat jiwa la, tahan godaan..kesian kat kami2 yg tak tahan ni lah! lemah iman..^__^

    ReplyDelete
  25. dulu pernah gak buat kad ni....pastu bg kawan2...hahahaha...


    waaaaa...teringat plak ase...nak buat lg lah, kt ner eh ader skrg :D

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...