Friday, 3 February 2012

Pantai Kehidupan

Hidup ini umpama pantai, ada kala tenang membahagiakan.
Terkadang jua begitu menakutkan dek ombak membadai .

"Tiada kesenangan yang abadi,
Jua tiada kesulitan yang abadi.
Begitu juga tiada masalah yang tidak berpenghujung!"

********************************

Oleh itu, jangan terlalu gembira dengan kesenangan yang datang..bersyukurlah pada-Nya.
Jangan jua terlalu berduka pabila dilanda kesulitan dalam hidup..mengharaplah pada-Nya.
Bertenanglah pada hadirnya masalah..mohon diberi petunjuk dari-Nya.

28 comments:

  1. apabila tiada kesulitan, maka tiadalah nikmat kesenangan...

    ReplyDelete
  2. harapnya begitulah..sentiasa beringat..

    ReplyDelete
  3. kesenangan juga satu ujian yg lebih besar kan

    ReplyDelete
  4. Ujie..terima kasih..Insyaallah

    ReplyDelete
  5. semua tu adalah dugaan dan ujian supaya kita tak alpha dengakan nikmat yg diberi. nice words ujie

    ReplyDelete
  6. bila selalu senang..nikmat susah tak pernah nak rasa..makan rasa menghargainya tiada..

    ReplyDelete
  7. bersyukur lah dengan apa yang Allah bagi pada kita...

    ReplyDelete
  8. semua yang terjadi adalah ketentuan Nya..hadapi lah dengan sebaik-baiknya.

    ReplyDelete
  9. So.. true gitue, Assalamu`alaikum..budak baru musyuk masyam nie mintak izin tuk kekomen..*rasanya Misskonspirasi menemui ketenangan sedikit dengan entri pendek ini tatkala hidup Misskonspirasi sebagai blogger barunie terasa amat payah dan sukar sekali..rasa cam dilambung ombak kat tengah laut jer..kiki

    ReplyDelete
  10. terima kasih kak..

    #cntik pantai tu,kat mana ea??slmt pagi^^

    ReplyDelete
  11. harapharap lepasni kita smua kuat dlm hdpi mslh yg mndatang. :)

    ReplyDelete
  12. fieda:
    lautan terbentang selalu buat kita tenang memandangnya..

    WS:
    kat kuala terengganu.

    ReplyDelete
  13. Kesulitan dan kesusahan adalah pembakang dalam sebuah kerajaan yg bergelar kerajaan DIRI. Bila susah dan sulit berlaku checks and balances dlm hidup. Kita mungkin akan lebih menghargai saat2 senang.

    ReplyDelete
  14. alamak..cuti 4 hari nie bila tengok pantai teringin plak nak pegi..hehe..tapi kat KL xde pantai plak..pantai dalam ade laa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. cuti2 mcm ni indahnya dapat main2 kat pantai...kan? cantik pantai tu ujie =)

    thanks =)

    ReplyDelete
  16. shameel:
    kerajaan diri..
    perumpamaan yg baik sekali!

    azlan:
    pantai dalam tu tak indah..^__^
    PD je lah yg paling dekat.

    munna:
    tengok gambo pun dah cantik..tengok sendiri lagilah..subhanallah! tenang..

    ReplyDelete
  17. k.ujie...:)

    btul...sbr dan tabah hadapi dugaan y mendatang kan...ira pon tgh didik hati utk sabar..didik akal spy rasional...mudah2an...

    pss : mmg skang busy k.ujie..mlm2 pon still wat kerja utk mengajar..lagi la mula2 ni..pening..stress pon ada..:(

    ReplyDelete
  18. tenang dan mendamaikan...

    p/s : pandai main teka-teki gmbar eh..
    :)

    ReplyDelete
  19. HJ:
    walau susah..senang, syukur mesti ada.

    j.ira:
    mula2 jadi cikgu, kelam kabut. lama2 nanti ira dah teror..mudahlah kerjanya.

    lia:
    hehee..betulkan? itu lia. akak tau mata awak tu dik!

    ReplyDelete
  20. betol tu kak
    yang gembira jangan terlaku suka, yang dilanda derita jangan terus berduka..setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya..hanya Dia yang maha mengetahui segalanya

    ReplyDelete
  21. ieja:
    yup..kena selalu sematkan di fikiran..

    ReplyDelete
  22. aamin..
    kena selalu beringat kan agar kita tak terlalu kecewa kalau ada sesuatu berlaku di kemudian hari..

    ReplyDelete
  23. prettywrite:
    hati mmg kena bersederhana..biar tak jadi putus asa pd Allah bila kecewa.

    ReplyDelete
  24. segala ujian untuk kita menghargai segala nikmat yg kita dapat...

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...