Monday, 19 December 2011

Cinta Si Pembuli

Sungguh...
Bila mata sudah bertentang mata,
Hati sudah berbunga rasa cinta,
Akal mula menerima segala kata.
Dituruti saja segala pinta.

Si lelaki memutar kata...
Bila hati mu dan hati ku bertemu,
Itu bermakna cinta kita menjadi satu,
Segala milik ku kini jua milik mu,
"Pakaian ku kini pakaian mu...cuci pakaian ku!"

Si gadis terbuai dek kata-kata...
Hati sudah bertemu dan cinta telah bersatu,
"Ah...demi cinta, pakaian mu akan ku cuci!"
Sebagai menzahir rasa cinta buat si lelaki...
Pakaian luar dan dalam sanggup dicuci!

Si lelaki tersenyum bangga...
Hanya dengan lafaz cinta,
Dia kini sudah punya 'tukang dobi'!
Saban minggu dihantar cuci,
Siap berbasuh, dilipat elok sekali!

Wahai si gadis...
Hati-hati dengan cinta si lelaki ini,
Cintanya hanya 'cinta si pembuli'!


*********************************************
Ini secebis kisah semasa saya di universiti dulu. Siapa tak terkejut bila ada pakaian dalam lelaki diampaian baju? Oh, rupanya ada teman menjadi mangsa cinta si pembuli! Kalau sesekali masak-memasak untuk si dia merasa, masih boleh diterima. Tapi bukan jadi tukang dobi setiap minggu tanpa gaji! Itulah pendapat saya dan teman serumah yang lain. Maaf jika pendapat kita berbeza ya...

22 comments:

  1. kalau belum berkeluarga kenapa bisa menjadi pembantu rumah..kan bila dah kwin memang jadi pembantu rumah setiap masa..hehehe gurau sis^^

    #ada betulnya kata sis ni..

    ReplyDelete
  2. kalau akak tak nak la..
    banyak kerja lain lagi nak buat..
    ekekek..

    mungkin kawan tu
    tak de banyak kerja nak buat kot..:P

    ReplyDelete
  3. salam...

    puisi yg mempunyai msej yg cukup dalam..

    ReplyDelete
  4. ws:
    practice make perfect kot..*__*

    diana:
    saya pun takmo la..
    tapi cinta kdg2 buat akal beku..°__°

    sekamar rindu:
    salam kenal..
    saya pun tak pasti ini puisi atau apa..skdr menulisnya. ^__^

    ReplyDelete
  5. Ujie sama..zamn acik dulu pun ada..tidak sesekali acik akan berbuat perkara yang sama..ikatan sah aja yang memboleh kan acik mencuci pakaian lelaki yang bukan muhrim acik.

    ReplyDelete
  6. salam ujie..,

    memang saya pernah dengar cerita "cinta pembuli" ini...ambil kesempatan atas nama cinta utk kepentingan diri sendiri....

    ReplyDelete
  7. acik:
    camtu baru betul kan..

    azmnor:
    itulah..blm berkahwin dah amik kesempatan. lepas tu..apa lagi ntah.

    ReplyDelete
  8. betul..
    demi cinta kan..
    mungkin tu nak tunjuk kan pada buah hati yang dia pandai menguruskan rumahtangga dan layak buat bini..
    ekkekeke

    ReplyDelete
  9. tak elok di pandangan owang..maybe diowang tu da kawen ke skrg or kawen ng org lain jgak..buang karen jek..hi3

    ReplyDelete
  10. hehehe..betul2..selagi belum menjadi suami yang sah tak wajib lakukan benda2 itu..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  11. setuju dgn k.ujie!huu

    pernah dgr tentang ini tp xpnh tgk..

    kalo ira la..bye2 je la...dobi byk gi je la hantar kan...y ppuan tu plak tlalu jujur n naif...bahaya org cmtu..

    ReplyDelete
  12. kah kah kah kelakar yunk.. aku sukeeee!


    seluardalam ku kini milikmu.. yuxxxx!

    ReplyDelete
  13. eh....ada eh kisah mcm nie, biasa yg pernah dengar pun pasai kes suh masak tuk dirasa, tak tahu plak ada kes sampai dobi mendobi nie....adoiyai

    ReplyDelete
  14. tihara:
    buang karan kan?? ^_^
    harap kwn tu tak kawin la dgn lelaki ni.

    azlan:
    yup..

    juliet:
    kdg2 krn syg sgt, prmpn jd lurus..ikut je.

    ReplyDelete
  15. tea:
    tu yg tak tahan..yg dalam pun basuhkan jugak!! ^__^

    tp:
    ada..jgn tiru pulak!!

    ReplyDelete
  16. ini baru layak dipanggil puisi..

    #bisa memdam kata2 yang berbisa..
    slmt malam..pandai benar sis sy sorang ni bermadah^^

    #update3^^

    ReplyDelete
  17. hahahaa,,
    best baca..
    memang salu jadi benda2 camnih..
    huuhhu

    ReplyDelete
  18. ws:
    ait..kata kita pulak ya!

    *bz baca novel, tu malas nak update entri. *_*

    lia:
    tu yg akak tulis, buat ingatan lia & cik gadis yg lain..

    ReplyDelete
  19. cinta tu buta..
    belum sah, dah beria nk cucikan pkaian org lain.mamat tu la yg untung..hehe
    pelik dunia bercinta ni.

    ReplyDelete
  20. tak sanggupppp!
    nasib baik la en.tunang saya tak macam tu..sy penah mintak nk tlg basuh sehelai kemeja sebab dah terdesak sgt time tu pon dia x kasi..alhamdulillah..hehe

    ReplyDelete
  21. amboi time belajar dah tolong cucikan pakaian dalam..melampau..

    ReplyDelete
  22. pyejal:
    betullah tu..sbb dah dibutakan oleh cinta!

    ieja:
    okey la tu, takde ciri2 pembuli..*__*

    papa mifz:
    time belajo takpe, masalahnya blm kawin..

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...