Wednesday, 9 November 2011

Pantai Rambah

Bagi korang yang masih belum tahu misteri rambut dalam entri sebelum ini, rambut tersebut sebenarnya adalah bahagian hujung ekor lembu. Jangan takut ya, bukan rambut hantu dan seumpamanya!
************************************

Entri kali ni sekadar memaparkan lokasi di mana saya dan ahli keluarga lain suka bersantai bila pulang ke kampung di Pontian, Johor. Lokasinya di Pantai Rambah, tidak jauh dari rumah mak saya dan kira-kira 6km jika dari bandar Pontian. Walaupun tak secantik pantai di Terengganu, tapi tetap seronok bila berkunjung ke sini.


Kali ni kami pergi waktu petang, pada hari raya haji yang lalu. Masa ni air laut sedang pasang, cuaca redup dan kelihatan banyak bot di lautan. Hati rasa begitu tenang...
Oh ya, yang dalam gambar di atas ni anak saudara saya bernama Ammar. Beria-ia dia mintak saya masukkan gambar dia ni dalam blog!



Pulau yang berbentuk seperti orang sedang berbaring tu adalah Pulau Pisang. Pulau ini tidak berpenghuni dan pernah menjadi kontroversi kerana terdapat rumah api di bawah seliaan Singapura.



Walaupun namanya 'pantai', tapi kat sini sangat tak sesuai untuk aktiviti mandi-manda. Sebab tiada pantai berpasir dan lautan membiru seperti di Port Dickson dan seumpamanya. Kawasan ni juga telah ditambak dengan batu-batu besar seperti dalam gambar di atas.


p/s: Semalam baru je sampai dari kampung. Hari ni banyaklah nak berkemas & membasuh. Sekarang bolehlah berblog!


18 comments:

  1. Sussspen je rambutt tuuuuu...

    ReplyDelete
  2. Seakan Pantai Remis di Kuala Selangor. Walaupun tak sesuai utk mandi-manda tetap dikunjungi ramai orang...

    ReplyDelete
  3. kenapa namanya pulau pisang??kenapa tak pulau orang berbaring eik??
    heheheh

    ReplyDelete
  4. hehe..buat igrkan ape tadi..hehehe..

    Pantai nie ade orang mandi manda ke??syok gak lepak tepi pantai sekali sekala..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. bentuk org baring?teringinnye nak pegi..

    ReplyDelete
  6. mie:
    at least dpt la merasa ada pantai..takleh mandi pun takpe.

    diana:
    haha..idea yg menarik!

    ReplyDelete
  7. hahhha,,
    boleh dapatkan ilham bila merenung pantai nan membiru...

    :)

    ReplyDelete
  8. nmpak menarik je tempat tu sis..

    ada masa,leh ajak sy tak?heheee

    ReplyDelete
  9. owh..hujung ekor lembu ye..hehe..ingatkan rambut siapa.. :)

    Best juga lepak2 tepi pantai..dapat tenangkan fikiran.. ^_^

    ReplyDelete
  10. lia:
    nak cari ilham buat puisi ya..

    wanie:
    pulau tu akak pun blm sampai.

    ReplyDelete
  11. woofer storm:
    ada cuti jemput la dtg kg akak ni. nun di penghujung benua asia.

    lily:
    letak syampu dah boleh jd mcm rambut org pon..

    ReplyDelete
  12. salam ujie...,

    saya pernak kesini 2009 dulu sekadar melilihat pemandangan laut dan pulau pisang tu dari pantai...memang singapura ni tak cukup-cukup nak kan pulau pulau yg terdapat di negeri johor ni....geram betul....

    ReplyDelete
  13. azmnor:
    saya sbg org Johor mmg marah dgn perbuatan singapura, juga kesal dgn kerajaan kita yang tak pandai menggunakan kelebihan yg ada.

    pulau pisang ni boleh je dimajukan utk industri pelancongan atau apa je asal jgn terbiar mcm tak bertuan.

    ReplyDelete
  14. adoyaii,..tadi baru nengok ke rambut tu,.memang agak seram sebab die cm tumbuh kt pokok,.rupenyer lembu,.ahahaha,.pantai kt jhor xbnyk yg boleh mndi sakan kan..

    ReplyDelete
  15. eh2..kampung ct pon kt pOntiannn...lupe da prnh pergi ke x kt pantai tu..hihihi

    ReplyDelete
  16. OK gak santai2 waktu petang.

    ReplyDelete
  17. OK gak santai2 waktu petang.

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...