Tuesday, 1 November 2011

Isterimu Memang Menawan!

Duhai teman,
Memang patut kamu sering upload gambarnya di Fb,
Aku tahu kamu berbangga memilikinya,
Isterimu memang menawan!

Rambut beralun cantik,
Berbaju semuat tubuh.
Berseluar paras lutut.
Isterimu pandai bergaya persis model!

Ramai teman Fb memuji-muji,
Wow..cantiknya isteri kau, bertuahlah!
Kamu pasti tersenyum dengan semua pujian tadi,
Alhamdulillah...jawabmu!

Temanku,
Mungkin kamu tidak tahu atau sudah lupa,
Bahawa isterimu di bawah bimbinganmu,
Dosa membuka auratnya di bawah tanggunganmu!

Apatah lagi bila kamu 'menayangkan' dia di Fb,
Tiap mata lelaki lain yang memandangnya,
Tiap kali itu kamu mendapat pujian daripada mereka,
Juga beserta dosa!

Duhai temanku,
Aurat isterimu hanya untuk kamu suaminya,
Aurat isterimu bukan untuk tontonan umum.
Itu kamu WAJIB tahu!

22 comments:

  1. hehe..betul-betul..seuatu yang halus dan orang sering terlupa.. :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Terkadang kita perlu ingatkan suami kita...

    ReplyDelete
  3. semoga si suami yang bace entry akak ni sedar perbuatan die tu salah..

    ReplyDelete
  4. Kebanggaan dunia semata2..

    Bila dah kawin dosa Isteri suami yang tanggung..

    ReplyDelete
  5. wanie:
    entry ni takdelah nak hentam sape2..cuma utk peringatan sesama kita. sbb ia mmg realiti.

    lily:
    kecualilah suami dah bimbing, istri takmau ikut..isteri tanggung dosa sendiri.

    ReplyDelete
  6. peringatan yang bagus..
    heheeh..

    ReplyDelete
  7. betul2..moga kita djauhkan dr sifat begitu...

    ReplyDelete
  8. bangga dgan isteri cantik? harap2 aku tak bgitu r

    ReplyDelete
  9. sedang membacanya dengan tekun sekali....:)

    ReplyDelete
  10. betul tu...skrg ni dalam x sdr kita byk melakukan dosa2 melalui fb kan..
    kena hati2 la...ingatan utk diri sendiri jg.

    ReplyDelete
  11. semoga suami2 yg baca ni sedar dan berubah jika pernah buat mcm ni..

    ReplyDelete
  12. suka entry ini..

    orang skg ni suka upload gambar demi tontonan orang ramai...nasihat mendalam ni^^thank sis^^

    ReplyDelete
  13. subhanallah... sungguh bererti puisi mu ini, izinkan kakak share kan di FB ya dik...

    ReplyDelete
  14. betul tu...setuju. tq sharing:)

    ReplyDelete
  15. nice entry sis..

    thankss share..:D

    ReplyDelete
  16. huhu...haruslah disharekan mende ni..^^

    ReplyDelete
  17. Salam ujie...

    TQ atas ingatan..kekadang saya terlupa dan merasakan ianya baik utk saya sebenarnya tak baik bagi Allah...Allahualam

    ReplyDelete
  18. azmnor:
    kalau gambar tutup aurat & utk share dgn group family..takde hal..

    ReplyDelete
  19. terbaik akk...betul tu , ct stuju...dOsa beriban2, mcm jual badan istri dia plak..huhuhu

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...