Tuesday, 4 October 2011

Mungkinkah Kerana Dia?

Sedari dulu saya tak suka makan udang.
Sebab rasanya tak kena ditekak saya.
Rupa parasnya selepas dibuang kulit macam ulat..maaf kepada penggemar udang!
Pernah cuba makan, tapi mesti terluah semula.

Udang yang pernah saya makan tapi tak luah semula..
Udang bersalut tepung di Pizza Hut!
Mungkin sebab tepung dah menghilangkan rupa ulat.
Huh..! Udang tempat mahal je dia makan..komen suami saya!

Nak dijadikan pasal,
Dengan niat nak beri saya rasa udang galah segar,
Suami saya membeli 2 kilo udang galah semasa outstation di Pahang.
Banyak macam keluarga besar sangat..padahal berdua je!

Jadinya hari Ahad lepas saya pun buatlah Udang Galah Bakar.
Siap ambil resepi dari My Resipi lagi.
Saya bakar lebih sepuluh ekor yang besar-besar.
Saya boleh pulak makan lebih banyak dari suami..

Sebahagian dari mereka...
Tengahari makan...
Menjelang senja muka saya telah berubah!
Bengkak, kulit muka keras, merah dan terasa panas.
Nasib baik tak terasa gatal.

Hari ini setelah dua hari, bengkak dah tiada.
Tapi kulit muka mengelupas, mungkin sebab kesan panas tadi.
Nasib baik lagi..saya tidak keluar bekerja.
Kalau tak, malu nak keluar dengan muka bengkak dan merah tu.

Maaf udang, selepas ini anda terus terkeluar dari senarai makanan saya!

8 comments:

  1. Siannya...alergic rupanya hermm..tak pe, abaikan udang lain kali hehe

    ReplyDelete
  2. lo elegik la tu....tak pa la dik tak makan pun tak pa...bukan sedap sgt pun,,,hohohoohoho....

    ReplyDelete
  3. cehh,,udang pizza tak ellergic kan,,huhuh,,,pandai penyakit tu pilih udang,,,

    ReplyDelete
  4. hehehe..kira okay laa tu kena eliminate udang jer..saya eliminate semua jenis seafood..hehehe :)

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. saya pun alergic dgn udang. dulu tika dok kt sabah, slalu juga mancing udang galah. bila dpt bagi jer kt member2 sbb tak boleh mkn. jika teringin sgt nak mkn saya akan sediakan trus ubat alergic.

    ReplyDelete
  6. elih: sudah pasti!

    ladyzul: betul..pd saya udang bkn sedap pun, cuma nak jd cerita..boleh pulak kali ni mkn udang byk2.

    yen: lps ni sume udang akak 'ban'..fobia!

    azlan: siannya awak..hilang sebahagian nikmat hidup. takpe, byk lagi benda lain boleh makan kan..

    shameel: rezeki kwn2 la tu kiranya..^_^

    ReplyDelete
  7. Owh..alergic udang ye..
    samalah mcm adik lily..mkn sikit pun kulit dh naik gatal2..sian..

    ReplyDelete
  8. klau alergic jgn makan k....nti sush nk kuar plak..nseb bek ct x allergic ngan udang, allergic kucen je...hehe :D

    ReplyDelete

Komen kalian...bicara antara kita.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...